///M Skrevet Juli 25, 2004 Share Skrevet Juli 25, 2004 Er det sant at bilen drar bedre uten luftfilter, eller er det bare noe jeg tror, og hvorfor blir motorlyden forandret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SE Skrevet Juli 26, 2004 Share Skrevet Juli 26, 2004 I utgangpunktet så drar den jo bedr uten luftfilter fordi da har ikke motoren noe motstand fra luftfilteret, da får motoren mere luft. Noe som gir bedre forbrenning og mere effekt. Dette er jo også prinsippet i en turbo, å gi mere luft. Men det er ikke smart å kjøre uten luftfilter fordi da kan du få urenheter inn med lufta, og det er ikke bra. Det kan skade motoren. Grunnen til at det blir forandret motorlyd når du fjerner luftfilter eller setter på sportsfilter. Er at da hører man letter at motoren suger lufta inn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juli 26, 2004 Share Skrevet Juli 26, 2004 Ja, jeg ville ikke kjørt helt uten filter. Kjøp et åpnere innsatsfilter eller et konfilter... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet Juli 26, 2004 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2004 Ja, jeg ville ikke kjørt helt uten filter. Kjøp et åpnere innsatsfilter eller et konfilter... Får jeg da det samme med konfilter som jeg får med å ta vekk luftfilteret,altså lyden og at den drar litt bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SE Skrevet Juli 27, 2004 Share Skrevet Juli 27, 2004 Ja, du får lyden og den vil få litt mere effekt, men ikke like mye seff. Sikket ikke mer enn 1hk forskjell på utenluft filter og med konfilter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet August 5, 2004 Forfatter Share Skrevet August 5, 2004 Hvor burde jeg kjøpe ett og hvilket merke.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SE Skrevet August 5, 2004 Share Skrevet August 5, 2004 De selger jo på motortechnik.no ellers fins det vel evig med andre forhandlere. De selger i hvertfall K&N filter, det er vel det mest kjente. Vet ikke om det er så veldig stor forsjell på andre merker, men det er det jeg har selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå