Gå til innhold

Bilen bruker mye olje

oyvind4
 Share

Anbefalte innlegg

Min 320i 87 mod bruker veldig mye olje, iallfall dersom jeg drar den litt ut på turtallet. Noen forslag til hva som kan gjøres? Hadde den nettopp på verksted for 11000,- der de byttet ut og fikset det meste oppi motorrommet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags olje kjører du på? Veldig tynn helsyntetisk?

Min brukte over 1 liter på 4-5000km da jeg kjørte på Castrol RS 0W-40 (150-180,-/literen), mens den har brukt veldig lite olje etter jeg bytta til en seriøs billigolje (2000km siden). Den er 10W-40 delsyntetisk, og kosta 98,- for 5 liter... (har planer om å bytte tilbake til dyrere olje igjen ganske snart).

Men det høres uansett ut som at du bør klage til verkstedet som overhalte motoren din...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undertrykk i ventilene? jeg er nå ingen ekspert, men det har jeg ikke hørt om. Hvordan blir oljen presset opp annet enn gjennom oljepumpa på vanlig måte? Åpning og lukking av ventiler har vel ikke noe med oljetrykk å gjøre?

Jeg hadde vel satset på bytting av ventil tetninger eller oljeringer.

Men hvis motoren nettopp er overhalt for 11000, så hadde jeg dratt å tatt en prat med dem som har utført jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt mulig den ikke bruker olje, men at den lekker litt ett eller annet sted... Ser ingen tegn til lekkasje eller olje i motorrommet, men kan det vær under bilen kanskje? Hvor er det vanligst at det er oljelekkasje i tilfelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe....sant nok :D tenkte jeg skulle sjekke litt ut i morgen siden jeg endelig har en fridag. Så spørs det hvor mye arbeid som må til for å fikse det... Har kjørt i 2 uker nå etter at jeg fikk lappen igjen :D og den har brukt/lekket ca. fra maks til min på den tiden...ikke akkuratt bra nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sett litt nå og funnet ut at det lekker under motoren ett sted. Det renner olje nedover en kabel som går fra undersiden på motoren til en boks nedenfor sikringsboksen. Kommer ikke til og ser heller lite der. Det lekker med en gang jeg starter motoren ihvertfall. Men de på verkstedet burde jo ha sett dette dersom det ikke er noe som er kommet etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...