LTF Skrevet August 3, 2004 Share Skrevet August 3, 2004 Hei Dere som har greie på det. Når dere senker bilene deres er de da lovlige? Vil verkstedet/myndighetene godta dette ved en EU kontroll? Jeg kunne tenke meg å få min E32 litt lavere foran men ønsker å gjøre det så bilen kan godkjennes. Takker ellers for en fin side med mange nyttige tips..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 3, 2004 Share Skrevet August 3, 2004 Du trenger TÜV-papirer på settet du monterer, samt at det etter boka skal skrives inn i vognkortet (koster noen hundrelapper), men mange lar bare TÜV-papirene ligge sammen med vognkortet, og som regel blir det godtatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leonard Skrevet August 3, 2004 Share Skrevet August 3, 2004 Ved EU-kontroll skal de vel egentlig reagere på at bilen er senket, men i mitt tilfelle så spurte han bare om at bilen var senket. Noe mer la han ikke i det. Får å være på den trygge siden er det greit å ha godkjennings papirer. Da tror jeg ikke at det skal oppstå noen problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naitsirk Skrevet August 6, 2004 Share Skrevet August 6, 2004 bruker bare å la papirene ligge i vongkortet, har ikke hørt om nån som har problemer.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breitling Skrevet August 6, 2004 Share Skrevet August 6, 2004 Hadde en episode for e tid tilbake ag dette. For å å få senkesett godkjent må du ha følgede(sier dem i nordland hvertfall) Godkjente fjærer/dempere (tuV) Papirer på at settet er montert av godkjent bilverksted Papirer på at hjulstillingskontroll er gjort Papirer på at lysjustering er gjort Er dumt men de krever det her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naitsirk Skrevet August 13, 2004 Share Skrevet August 13, 2004 kjekt me kompiser som er bilmekanikere.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_fl Skrevet August 13, 2004 Share Skrevet August 13, 2004 UNDER EN EU KONTROLL VIS DU KJENNER BILMEKANIKERNE SÅ KAN DE godkjennebilen uansett det er meget lettvint..... det med senking kan bli påpekt men å lenge du har tuv papire så er dt oki(TROR EG) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 13, 2004 Share Skrevet August 13, 2004 UNDER EN EU KONTROLL VIS DU KJENNER BILMEKANIKERNE SÅ KAN DE godkjennebilen uansett det er meget lettvint..... Ja, men vegvesenet har begynt med en god del stikkontroller, så verkstedene er litt småredde for tiden.. Selv om jeg traff noen som var veldig snille, og jeg kjente de ikke engang. Men det var spesielle omstendigheter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naitsirk Skrevet August 13, 2004 Share Skrevet August 13, 2004 spesielle omstendigheter..... hmm.. ja, de er begynt med stikkontroller, mend et gjør egentlig ingen ting, for min del i alle fall... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå