Muren Motorsport Skrevet August 6, 2004 Share Skrevet August 6, 2004 hva skal pumpa i tanken på en e28 2.8i være god for?? kan ikke våre til driftstrykk.. har 3 bar uten den.. 3 bar med.. kun fødepumpe til hovudpumpe?? har fektisk jevnere trykk uten.(bruker tankpickup til 520) extrapumpa er ikke der!! noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet August 7, 2004 Share Skrevet August 7, 2004 "Kun" fødepumpe ja. Men uten denne vil du nok få problemer etter en tid. En pumpe kan aldri suge, og variasjonen på løftehøyde for en pumpe er veldig variabel. Kan tenke meg at den lille trykkpumpen framme vil oppleve kavitasjon uten fødepumpen. Selv verdens mest effektive pumpe kan ikke suge. Men man kan fjerne trykket, variabel effekt fra pumpe til pumpe, i innløpet slik at atm utenfor blir høyere. Dette presser vesken opp til pumpen, men det høyeste som kan oppnås, uansett type pumpe, er ca. 8m. Derimot kan en pumpe som står nede i væske, løfte ganske så høyt uten å skape skape kavitasjon. Den kan da igjen løfte og fylle/føde neste pumpe. Det er det som gjøres der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet August 7, 2004 Forfatter Share Skrevet August 7, 2004 sjøna det.. men!.. koffør er ikkje pumpa der pa en 525 da? akkurat samme trykke over dysene.. samme tank osv... må vell levere større mengde med en 2.8 men.. skal sette ijenn pumpa på min men kunne vert greit å vite sikkert om det er nødvendi. senator med 3.0 er heller ikkje fødepumpe på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet August 7, 2004 Share Skrevet August 7, 2004 Vanskelig å si uten data framfor seg. Men det skal ofte pinlig lite til for å forstyrre dynamikken i en pumpe. De fleste tar en pumpe for en pumpe og det er alt. Kan være det lille ekstra, som du sier, en 2,8 bruker i forhold til en 2,5? Tilfellet er at pumper brukt i industri som krever driftsikkert og eksakt oppgitt levering er veldig balanserte. Det gjelder vel spesielt bil og offshore industri kanskje. Ta f.eks en Supplybåt med vannkanoner. De pumpene lever ofte opp til 64.000 liter i minuttet!!! Da står pumpen godt under vannflaten og det gir en utrolig løftehøyde. Om man hadde rettet disse kanonene bak i vannet, ville supplybåten gjort ca.5knop!!! Hadde vi løftet pumpen til vannskorpen ville det blitt nesten hageslange ut av dette også(litt overdrevet men,) uansett, man skal være forsiktig med å endre ting om man ikke kjenner grunnen til at det er benyttet. Kan virke i lang tid, men vil kanskje ikke leve opp til driftsikkerheten den er oppgitt til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet September 11, 2004 Forfatter Share Skrevet September 11, 2004 kan ikkje en pumpe suge???? en impeller pumpe suger som en h...! og hovud pumpa på bmw`en min ligger forøvrig under bensinnivået. men skjøna at bmw har en mening med pumpa som er original.. har montert fødepumpe fra volvo 760 no.. merker ingen forskjell på gange/effekt.. men den er der jaffal.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå