Gå til innhold

BMW vs Volvo

oddi
 Share

Anbefalte innlegg

Skal mest sansynlig om noen måndeder kjøpe en BMW. Vil helst ha noe sprekt. Hvordan kommer en Bmw 325 oppmot en volvo 240?. Orginalt blåser nok 325, 240'en, men hvordan er de å trimme. Har hørt at 240 er veldig lett å trimme til 200-250 hester????. Hva er best? Må vite det for å blåse alle kameratene mine som skal ha volvo 240 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan det er teknisk..men utseendemessig så blir volvo et troll i forhold 325. hvis jeg skulle kjøpt en bmw 325 ville ikke volvo 240 vært et alternativ i det hele tatt.. dessuten så er vel 240'en ganske tung i forhold til bmw'en? + at en 325 kan du vel chiptrimme, det kan du ikke med en gammel volvo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken 325? E30 eller E36?

Er begge bilene orginale så vil nok uansett 325'en kjøre fra en orginal 240, ikke at jeg personlig er så opptatt av at jeg skal kjøre fra mine kompisser.

Det du sier med at Volvo'en er lettere å trimme er nok sant, da BMW motorer ikke er så villige uten turbo/kompressor.

Eneste du vil oppnå ved å chippe den er litt bedre drag i mellomregisteret. Kjøper du til chip, effektanlegg (helst hele veien) og luftfilter, vil du kanskje, merk kanskje, få +20hk.

Du må heller ikke glemme kjøreegenskapene til BMW'en i forhold til ubåt'en da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dessuten så er vel 240'en ganske tung i forhold til bmw'en?

Faktisk ikke! Jeg trodde også alltid det, helt til jeg fikk høre at de veier rundt 1100kg. De ser ut som de veier mye mer, men de er faktisk ganske lette.

Og ja, såvidt jeg har hørt er Volvoer billige å trimme, men 200-250hk i en 240 uten turbo/kompressor tror jeg (uten å vite) at er å tro på julenissen. Høres ut som skrytehester de luxe. Som når folk chipper, bytter luftfilter, eksosanlegg osv og legger sammen alle hestene de har kjøpt seg... f.eks 30+5+15+original toppeffekt... Det er desverre ikke slik det funker. ;)

Men sjekk forsikringen på 325i før du handler. Den kan fort bli 40k i året om du er under 25...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns jo 240 og 325 er biler som stiller i helt forskjellige klasser....

Volvo 240 er jo gammel gubbebil. Men du får ganske mye trimme greier, masse forskjellige topper osv.

Men syns nok ikke dette hadde vært så vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel også an på hvor mye peng du skal bruke?? Men for meg og alle andre her inne, er det jo ikke tvil, bmw"en er finere og 100ganger bedre å kjøre :D

Men det er jo en vurderings sak, vis du e volvofan, så skjønner jeg jo d, men vis ikke, dropp volvo-bullshite og kjøp en bmw, trur neppe du vil angre på d :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...