Gå til innhold

Prosjekt: Koble til bærbar mp3 spiller i e39 - Del 2


 Share

Anbefalte innlegg

Innledning:

Som sikker noen har fått med seg så skreiv jeg et innlegg (Prosjekt: Koble til bærbar mp3 spiller i e39 - Del 1) i forbindelse med at jeg monterte en mp3 spiller i bilen min.

Nå syns jeg det var på tide å gjøre noe litt mere med dette. Bakgrunnen for det er at jeg ikke blei helt fornøyd med resultatet, dette var fordi jeg ikke kunne la spilleren ligge synlig i bilen slik at innbruddstyver fikk lyst til å komme på besøk, så jeg måtte ta det inn og ut hele tiden.

Derfor kom jeg på den fikse ideen å putte spilleren i hanskerommet (som kan låses), og heller bruke spillerens fjernkontroll (av den typen som sitter på hodetelefonledningen) som har alle funksjoner og lcd display.

Utstyr:

Til dette trengte jeg en måte å feste spilleren på i hanskerommet, og en strømmadapter slik at jeg ikke trenger å ta den med inn for å lades opp.

Etter en god søkerunde på nettet så fant jeg HOLD-IT "X-large", hos Clas Ohlson for 58,-

Jeg fant også en bil-strømadapter til min iRiver H-120 hos den skandinaviske importøren i Svergie.

Innstallasjon:

Da var det bare å sette i gang. Jeg gadd ikke vente på strømadapteren fordi den er strengt tatt ikke nødvendig for å gjøre alt det andre.

Jeg fant en egnet posisjon i hanskerommet der jeg kunne montere holderen til mp3spilleren, uten at den ødla for plassen til de andre nødvendige tingene som lå der fra før.

DSC00349.JPG

Her er et bilde som er tatt litt nermere.

Etter å ha lagt opp ledninger å hengt opp hanskerommet osv ble resultatet slik:

DSC00355.JPG

Fjernkontrollen fant jeg ikke ut hvordan jeg skulle feste fordi den klypa (til å feste den i jakka buksa what ever) som er bakpå er ikke rett, det er en svai innover i den ellers kunne jeg festa den med dobbeltsiditeip elns. Så hvis det er noen som har noen tips så tar jeg imot det. Fjernkontrollen blei altså da hengene så lenge: DSC00350.JPG

Hvis det er noen spørsmål så er det bare å spørre.

Ellers får dere ha en god helg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Virka jo som en grei løsning det der. Eneste er at man kansje burde ha fått festa det displayet så det ikke henger og dingler. Burde gå ann og fått det felt inn. Men da ødelegger man jo selfølgelig det man feller den inn i og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra ut det der. Hvor mye minne har du i MP3-spilleren?

Vil tro borrelås er en brukbar løsning. Et annet alternativ måtte vært å felle den inn i "pyntelista" som er der den henger på bildet, for den kan du jo kjøpe ny. Men er nok vanskelig å få noe slikt pent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den er vel litt mindre enn iPod'en. Også kan den brukes som ekstern harddisk. Bare å plugge den i usb så installerer den seg selv so en ekstern harddisk. Trenger ikke noe programvare. Det har ikke iPod'en heller.

Denne har jeg.

Dette er den nye med fargeskjerm osv.

Mest av alt kunne jeg tenkt meg denne bærbare divx/xvid spilleren med fargeskjerm og tv-ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fikk du ut spilleren egentlig? Stod vel kanskje i del 1, men kan ikke huske hva det stod. Jeg har Business CD spiller i min, men lurer egentlig på om det er noe uttak til forsterker og uttak for mp3 o.l...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Takk for et bra inlegg!!!!!

sitter akkurat nå å tenker på hvordan jeg skulle løse samme problemet...

netopp hentet ny bil 528i sedan med mye stasj! vil beholde orginal radio siden jeg har kjørekomputer og innebygget telefon.

MP3 spiller er jo 100% nødvendig, har en sånn FM modulator liggende, da blir det bare å kjøpe en bærbar MP3 spiller å bygge alt inn...

Stå på, sånne inlegg en toppers!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, disse innleggene blir virkelig satt pris på...

Genialt og lage en egen "gjør det selv" link også :lol:

Har forresten et prosjekt gående selv nå i E-39...

Det går ut på og forbedre orginale lydanlegget i bilen, med den orginale Business spilleren...

:twisted: Mere bass :twisted:

har bestilt en helt ny type forsterker hos BassBrothers, denne forsterkeren kobles rett på ISO kontakten....

Resten er jeg ikke helt sikker på enda, men det kommer... :)

kommer tilbake med bilder, så skal jeg forsøke og lage en like bra "gjør det selv" :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, disse innleggene blir virkelig satt pris på...

Genialt og lage en egen "gjør det selv" link også :lol:

Har forresten et prosjekt gående selv nå i E-39...

Det går ut på og forbedre orginale lydanlegget i bilen, med den orginale Business spilleren...

:twisted: Mere bass :twisted:

har bestilt en helt ny type forsterker hos BassBrothers, denne forsterkeren kobles rett på ISO kontakten....

Resten er jeg ikke helt sikker på enda, men det kommer... :)

kommer tilbake med bilder, så skal jeg forsøke og lage en like bra "gjør det selv" :lol:

Hvilken forsterker er d du har bestilt, har du www side til dem?

Har en alpine forsterker som jeg tror jeg skal bruke, skal få en overgang av en kompis som hadde en 523. vet ikke enda hvordan/hvor den skal kobles inn.

Men han skal hjelpe meg litt, så det blir ordning...

Skal ha 2 stk 12" subber, skal også skifte ut de orginale høytalerne. Er kun i tenkeboksen enda, kjøpte bilen i dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...