Gå til innhold

dim inn på luftfilterboksen

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Skal bytte luftfilter nå, og tenkte jeg like godt kunne kjøpe meg ett sportsluftfilter. Hva er å annbefale, for best lyd og effekt (on noen!) Om da evt ett universal filter, hva er dim'en inn på luftfilterboksen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skal ha ett kon filter, skrev jo det. Og skal kutte ut boksen, må jo gjøre det når jeg skal ha ett kon filter. Men, jeg lurte på dimmen inn på boksen, så jeg vet hvor digert kon filter jeg skal kjøpe.. Hvor for jeg evt best pris på slikt filter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.. Nei det er jeg ikke sikker på. Men bare si fra til hvilken bil du skal ha der du bestiller det så regner jeg med dem har kit som passer. Litt usikker hvor det er billigs og best og bestille det.

K&N er en produsent. Det finnes flere typer luftfilter, vanlige innsattser som passer rett i luftfilter boksen du har fra før, eller du kan eventuelt sette inn et 'kon' filter. Prisme lignende sak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skal ha ett kon filter, skrev jo det. Og skal kutte ut boksen, må jo gjøre det når jeg skal ha ett kon filter. Men, jeg lurte på dimmen inn på boksen, så jeg vet hvor digert kon filter jeg skal kjøpe.. Hvor for jeg evt best pris på slikt filter?

Sjekk http://www.kollevold.no for pris.

hva er forskjellen på kon og K&N filter? hva er det beste?

Konfilter er utformingen på filteret. Du kan få K&N konfilter, Pipercross konfilter osv. Du vet sikkert hvordan en kon ser ut? Kjeglelignende sak.

Men du får også K&N innsatsfilter, det går i den originale luftfilterboksen...

Det beste? Vel, det kommer an på. Innsatsfilteret filtrerer nok bedre (altså er tettere), og det er meget enkelt å montere (bare putte i filterboksen som du gjør med originalt filter), mens konfilteret nok gir mer av både lyd og effektøkning. Men sannsynligvis også litt mer dritt i motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for link.. Skulle allikevel visst dim'en fordi jeg vil ha ett slikt s-spec ristfritt konfilter (Som Powerzone selger ihvertfall), men det var ikke å få tilpasset filter til e39.. Så klart. Men, får sjekke litt rundt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke se bort ifra at du må lage deg en overgang til filteret da konfilterene ofte har tilkobling for en rør/slangestuss.

Demonterer du luftfilterboksen din sitter du sikkert igjen med et firkantet hull som det ikke er så lett å montere et filter på.

På bildet som gr postet ser du at jeg har laget en overgang i aluminium for å få filteret til å passe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, den ble ikke så værst.

Skar ut en flensen med stikksag og borret 4 hull til skruene.

Rørbiten måtte "masseres" litt med hammer for å passe til det firkantede hullet i flensen. Etter litt filing og pussing fikk jeg en kollega til å sveise det fint i sammen.

Støttebraketten er laget av alu. flatjern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte en mail til Kollevold i går, så jeg får se hva slags svar jeg får av dem. Det er jo en mulighet som du skriver Frode H, å lage en overgang selv. Skal vel ikke være noe stort problem det.. Kanskje du vil lage en til... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...