Gå til innhold

AutoDB er død!


Gizle
 Share

Anbefalte innlegg

Må si måten dette skjedde på forundrer meg litt.

Det begynte allerede på torsdag, da fungerte det med noen DNS-servere mens med andre ikke. Og da virket det som om de DNS-serverne det fungerte med hadde cachet DNS-entryene tidligere, og så fort timeouten gikk ut på sonefila fallt det ut fra de DNS-serverne også.

For det virker som om det er DNS-serverne som er borte her, ikke autodb.no. Autodb.no lå nemlig på 193.90.146.41, og den er fortsatt oppe, men serverne som er ansvarlige for domenet, dns.johnet.no og urd.spindelveven.no, som forøvrig tilhører to forskjellige firmaer, er helt borte...

Hmm.. Spindelveven.no hørtes kjent ut. Tror faktisk det er et firma som holder til i hjembygden min :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er definitivt rart med disse DNSene, men det er også noe rart med sidene. Jeg kommer inn på de med litt "mekking", men sidene ligger på flere forskjellige servere, og noen svarer helt feil.

Hvis dere vil prøve kan dere slenge

193.90.146.41 www.autodb.no

193.90.146.41 static.no.autodb.com

193.90.146.41 ad.no.autodb.com

193.90.146.41 www1.autodb.no

193.90.146.41 www2.autodb.no

193.90.146.41 php.autodb.no

I hosts-fila på PCen deres, enten det er Linux eller Windows eller hva det måtte være. Men det hjelper ikke stort. Man kommer inn på sidene, men ikke stort lenger. :?

Forøvrig litt merkelig at ns.tele2.no som er en av to navneservere for autodb.com (ikke .no) ikke finner domenet. Den er den eneste av nameserverne til autodb-domenene som er oppe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet til Gizle var hvem som turde å opprette en like god OG gratis side.

Selv om jeg hadde fått en gammel Datsun Cherry gratis, så hadde den ikke vært like god som en nesten ny BMW. Hadde valgt BMWen selv om jeg måtte betalt for den. Gizle spurte altså etter en gratis, nyere BMW! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet til Gizle var hvem som turde å opprette en like god OG gratis side.

Selv om jeg hadde fått en gammel Datsun Cherry gratis, så hadde den ikke vært like god som en nesten ny BMW. Hadde valgt BMWen selv om jeg måtte betalt for den. Gizle spurte altså etter en gratis, nyere BMW! :wink:

He,he .... ja det var faktisk nettop det AutoDB var for meg ... en gratis, god BMW. =D>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både www.autodb.no og www.autodb.com funker fint her nå...

Når jeg klikker på linkene dine så kommer jeg inn på begge. Når jeg forsøkte å skrive inn URLen så fikk jeg ikke opp .no i det hele tatt, og .com fikk jeg opp "rammen" rundt, men ikke hovedvinduet. Begge har noen røde kryss istedet for bilder.

Men hva skjer egentlig ? :?

Hvis du leser hele diskusjonen, samt den andre diskusjonen som Gunnar har linket til så finner du svar på det du spør om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...