ztig Skrevet August 29, 2004 Share Skrevet August 29, 2004 Hvor finner dere ut hvor stort dekktrykket skal være? I instruksjonsboka står det jo, men kun hvis man følger de dimensjonene som står oppgitt der. Har 235/40 ZR18 på min 520, Continental ContiSportContact. Finner ikke ut hvor mye luft jeg skal ha i dekkene. På bensinstasjonene står det bare oppgitt for mer "normale" dimensjoner. Har noen tips Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet August 30, 2004 Share Skrevet August 30, 2004 begynn med 2,6 foran og 2,8 bak som er en slags standard og lag en bred krittstrek på dekkenes flate kjør ett par mil for å se om de slites jevnt,slites midten på dekket mer så øk lufttrykket fordi lavprofildekk blir mer slitt på midten av lavt lufttrykk.Det er mye som virker inn på dekk som feil ET slitte bærestag hjulvinkel etc ,så en må prøve seg litt fram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ztig Skrevet August 30, 2004 Forfatter Share Skrevet August 30, 2004 Tok en telefon til Continental ang. dette. Der fikk jeg opplyst at man bør øke trykket med 2 kg. i forhold til det som er oppgitt som standard for standard dekkdimensjon. Trykket bør være så høyt også for å beskytte felgen best mulig. Dekkene tåler en "trøkk" men alu-felgene er vel litt mindre hardfør. Videre fikk jeg opplyst at dagens dekk er laget på en slik måte at det vil ha en tendens til å slites mest på midten, spesielt så brede dekk som det her er snakk om - 235/40ZR18. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sperre Skrevet August 30, 2004 Share Skrevet August 30, 2004 Når du snakker om å øke trykket er det vel bar du mener ikke kg ? [quo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 30, 2004 Share Skrevet August 30, 2004 Når du snakker om å øke trykket er det vel bar du mener ikke kg ? Hvor er forskjellen? 1 bar er nesten helt nøyaktig 1 kilo (~1.02 eller noe). Og 2 bar opp er forøvrig ikke veldig mye. Du kan gå opp enda mer også hvis det slites skjevt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå