Ettertenning Posted August 30, 2004 Share Posted August 30, 2004 Kor mye tåler bmw motoren min en e36? den er chippet har luftfilter og effekt anlegg. Det eg lurer på er det noe spesielt eg må passe på hører rykte om at motorene tåler lite vet ikkje om det stemmer.. er det farli og dra den ut på turtallet en gang iblant? Den er gått 165000 Eventuele varsels tegn eg må vere opmerksom på? P.S Kjører aldri hart på kald motor Link to comment Share on other sites More sharing options...
P.I.B Posted August 30, 2004 Share Posted August 30, 2004 Så lenge du er nøye med olje/oljeskift og ikke driver med hardkjøring på kald motor er det bare å gi gass spørr du meg. Sterke motorer! 165 000 er heller ingen km.stand å snakke om på en slik motor..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode H. Posted August 30, 2004 Share Posted August 30, 2004 Enig med P.I.B Min 318ti er kjørt 170000km snart og går så fint som bare det. Senest ikveld har den fått kjørt seg skikkelig med turtallsperren inne flere ganger. Dette var ikke på veien, men på autoslalom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunnar Posted August 30, 2004 Share Posted August 30, 2004 Hadde heller aldri problemer med motoren i min E36 320ia, og jeg var ikke spesielt snill med den. Dro den rimelig ofte ut i sportsprogrammet. Solgte den da den var gått 170k eller hva det var (herregud, jeg *har* virkelig fått alzheimer light!), og den gikk som bare juling. Det var verre med andre ting på bilen, som automatkasser... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ettertenning Posted August 30, 2004 Author Share Posted August 30, 2004 Takker for raske svar. men er det noe eg bør vere oppmerksom på lyder evt spesielle tegn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anarkee Posted August 30, 2004 Share Posted August 30, 2004 Bare sett ned farten når det begynner å lukte svidd du Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunnar Posted August 31, 2004 Share Posted August 31, 2004 Svilukt er som regel fra bremsene, så da er det bare å kjøre litt uten å bruke bremsene, la de kjøle litt i fart. Ikke stopp og hold foten på bremsa ihvertfall. Lyder... tikkelyder, raslelyder, klaprelyder, BOOM!, BANG!, POFF! osv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ettertenning Posted August 31, 2004 Author Share Posted August 31, 2004 Ja tror eg skal roe meg litt vist det begynner og smelle der framme. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunnar Posted August 31, 2004 Share Posted August 31, 2004 Som følge av at motoren dør...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AcRoX Posted September 8, 2004 Share Posted September 8, 2004 Det er vel en grunn til at turtall sperren er der Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ettertenning Posted September 9, 2004 Author Share Posted September 9, 2004 Hjelper ikkje mye det når den er fjernet eller høynet til så mye at eg ikkje vil finne det ut! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts