rytter Posted September 2, 2004 Share Posted September 2, 2004 Kan noe gi meg et seriost og teknisk riktig svar paa folgende: 1.Vil gearkasse og motor ha probelemer med tuning av dreiemomentet opp til spesifikasjonene for 2004 mod ( fra 184 hk-- > 218) ? 2.Dersom svaret er ja paa forste, hva maa evt. forsterkes for aa gjoere dette? Synes det er pussig at bilen skulle ha problemer med dette siden antakeligvis spesifikasjonene paa 2004 mod er lik 2003 mod ( som jeg har), bortsett fra dreiemomentet som i 2004 mod gir 218 hk) Haaper noen kan svare meg paa dette og tipse meg paa en serios aktoer som utfoerer slik tuning paa en kvalitativ maate. Beklager, men sitter i oyeblikket paa engelsk tastatur. rytter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prog_Kick Posted September 2, 2004 Share Posted September 2, 2004 den enkleste måten er vel å chippe bilen, da øker du jo dreiemomentet samt litt hk. Ellers må du vel bytte endel deler i motoren,samt det vil ikke være økonomisk smart, men det sier vel mange om chipping også.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunnar Posted September 2, 2004 Share Posted September 2, 2004 Det er vel større forskjeller på motorene enn programmeringen, men 30hk opp burde vel være greit innen rekkevidde. Tipper drivverket tåler det helt fint, men har ikke noe teknisk grunnlag for å si noe om det. Vet ikke hva forskjellene er på de to modellene. Vet bare at originalt BMW-drivverk som regel tåler litt. Vidar Strand kjører med over 1000 gamp og original M5-bakdiff i M5en sin... Girkassen tok jo riktignok kvelden så fort han fikk på R-dekk, men uansett, der snakker man effektøkning på 700hk. Chipping er det mange som driver med. Du kan jo titte under Tuning/Chip til høyre på menyen her, så ser du noen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RCS Posted September 9, 2004 Share Posted September 9, 2004 Hei Vidar Strand skal sette i "automat" kasse i bilen. Den er utviklet i sammarbeid med MM Racing som eier den Granadaen med rundt 2000hk. Var nylig hjemme hos MM Racing ( Magnor Mydland.) Holder på med en webside og var hjemme hos ham og tok bilder og fikk info om Beistat av en granada.... Han fortalte om sammarbeidet. Han kjører selv med "automatgear". Så om Chippin. Om du chipper en BMW sugemotor tørr jeg garantere at det kun er merkbart psykisk. Tingen er at dreiemomentet ligger såpass høyt at du må dra henger for å merke forskjellen. Chippet nylig min e39 528ia uten at det ga noen aha opplevelse.... Det er ikke verdt pengene etter min mening. Jeg betalte rett under 3000kr. Superchip. RCS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunnar Posted September 9, 2004 Share Posted September 9, 2004 Vidar Strand skal sette i "automat" kasse i bilen. Den er utviklet i sammarbeid med MM Racing som eier den Granadaen med rundt 2000hk. VS har automat i bilen allerede. En 3-trinns Powerglide-kasse. Var den han kjørte 9.84 med i Sverige... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RCS Posted September 9, 2004 Share Posted September 9, 2004 Ja da er den satt i da... Leste litt om bilen i bilsport... Rått redskap! RCS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now