Guest Posted September 15, 2004 Share Posted September 15, 2004 Noen som har foretatt denne operasjonen? Lurer på om jeg kan bruke denne tangen til å ta av ventilfjærene(med overtrykk i sylinder): Eller om jeg må ta av toppen og bruke denne tangen: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kure Posted September 16, 2004 Share Posted September 16, 2004 Begge tengene skal vel fungere til jobben. Skal du "bare" skifte ventiltettingene, og får festet det øverste verktøyet skikkelig, så er det klart minst jobb å ikke ta av toppen. Bare husk å ha trykk i sylinderen, og bruk noe til å dekke over den øvere delen av ventilen( der festene til fjærene er) når du trer på tettningen. Men jobben kan kanskje være litt enklere å utføre hvis du tar av hele toppen og bruker det nederste verktøyet. Da kan du jo også rengjøre / pusse llitt på ventilene, og eventuelt bytte andre ting...... Helt grei jobb hvis du har et greit sted å jobbe, og har litt tid.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 16, 2004 Share Posted September 16, 2004 Sitat: og bruk noe til å dekke over den øvere delen av ventilen( der festene til fjærene er) når du trer på tettningen. Det var fire gummihylser med ventiltettings settet mitt, skjønte ikke hva jeg skulle bruke disse til. Men det kan jo tyde på at disse skal brukes til å dekke til ventilstammen når jeg trer på tettingene. Regner med at dette er for å ikke skade ventiltettingen? Har ikke tenkt å ta av toppen fordi toppakning er relativt ny(30000km) pluss at jeg vet hvor mye som må av for å få av toppen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now