sn|per Skrevet September 19, 2004 Share Skrevet September 19, 2004 Har planer om å kjøpe en kia sportage varebil som er 95-modell. Hvordan er dette med bakseter? over nyttår så er den jo 10 år gammel. Men hvor mye koster det å sette i bakseter da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 19, 2004 Share Skrevet September 19, 2004 Når det er 10 år siden førstegangsregistrering *i Norge* er det gratis å endre status til personbil. Du må vel kanskje innom Biltilsynet og få det godkjent, pluss nytt vognkort, så det blir vel 500,- eller noe... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Desloch Skrevet September 19, 2004 Share Skrevet September 19, 2004 Har planer om å kjøpe en kia sportage varebil som er 95-modell. http://www.finn.no/finn/car/object?id=4 ... os=0&rub=2 Denne du så på? Onkels bil det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sn|per Skrevet September 20, 2004 Forfatter Share Skrevet September 20, 2004 Har faktisk ikke lagt merke til den der, men den virket jo grei og det var ikke så verst pris. Hvordan er egentlig disse bilene? noe å satse på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Desloch Skrevet September 20, 2004 Share Skrevet September 20, 2004 Får si som mamma: "Den var veldig god å kjøre. Hadde god oversikt". Sitter ganske høyt i dem. Nummeret som ligger inne på annonsen er til pappa. Onkel Svein sitt nummer er 951 40 560, så du kan jo spørre ham. Han er en ærlig mann, så du kjøper ikke katta i sekken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sn|per Skrevet September 20, 2004 Forfatter Share Skrevet September 20, 2004 jeg/vi har ikke helt bestemt oss om vi skal ha sportage eller ikke enda. Men regner med at prisene på disse bilene kanskje øker litt neste år når det blir gratis å sette i bakseter til neste år? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Desloch Skrevet September 20, 2004 Share Skrevet September 20, 2004 Jepp. Dersom de ikke er registrert som varebil så øker de i verdi... Men vet egentlig ikke når de er 9 år, siden det da er så kort tid til! Bare å ringe ham så sier han hva som er bra og dårlig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sn|per Skrevet September 22, 2004 Forfatter Share Skrevet September 22, 2004 Desloch: På annonsen "deres" så står det at "Baksete kan settes inn avgiftsfritt i mai 2005." Betyr dette at man ikke kan sette inn bakseter før den måneden det har gått 10 år siden den ble førstegangsregistrert? Så det holder ikke å vente til etter nyttår? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Desloch Skrevet September 22, 2004 Share Skrevet September 22, 2004 Stemmer det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppe Skrevet September 27, 2004 Share Skrevet September 27, 2004 La meg si en ting, vi har kia som arbeids biler, og det er det værste jeg har vært borti. Så simpel kvalitet har jeg aldri sett. Hadde jeg vært deg ville jeg heller gått for noe anna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sn|per Skrevet September 27, 2004 Forfatter Share Skrevet September 27, 2004 Skal nedover å se på en sportage i morra. Men joppe: kan du fortelle mer om hva du mener er dårlig på disse bilene? Hadde vært spennende å høre før man ender opp med å kjøpe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 27, 2004 Share Skrevet September 27, 2004 Du kan jo lese en test av de her, ser ikke ut for at det var helt ille resultat, men de mener visst det finnes bedre valg: http://www.dinside.no/php/art.php?id=6016 Ellers ser jeg at de kom dårlig ut i elgtesten: http://www.dagbladet.no/dinside/2000/09/06/221259.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sn|per Skrevet September 27, 2004 Forfatter Share Skrevet September 27, 2004 Den vi skal se på er en 96-modell..hadde vært greit å visst fra noen som bruker slike biler om det er mye kluss med dem.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaute Skrevet September 27, 2004 Share Skrevet September 27, 2004 Jeg har hatt en Sportage som firmabil i noen måneder. Jeg kommer garantert ALDRI til å kjøpe en slik selv, men forstår at det kan virke forlokkende siden de har en tendens til å være bra utstyrt med "kule" ting. Problemet med den jeg kjørte, var at de "kule" tingene hadde en tendens til å ikke virke, og da var det liksom plutselig bare en Kia. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sn|per Skrevet September 28, 2004 Forfatter Share Skrevet September 28, 2004 Hva slags "kule" ting tenker du på da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå