Kure Skrevet September 25, 2004 Share Skrevet September 25, 2004 Satt å så på Discovery her om dagen, og da var det snakk om motorer om og ytelse. Det var da en del snakk om at i 1986 vant Williams BMW med en bil med en gammel m10 blokk. Som egentlig ble designet på slutten av 60 tallet til BMW 1500, hvis jeg ikke husker feil..... Motoren var "noe" forandret men blokka var den samme. Den var turbo matet og hadde en ytelse på ca 1350 hk!!! Ikke værst for en 1,6 liter motor... De sa også at det helst ble brukt gamle blokker til disse motorene. Dette for at alle svakheter i en blokk burde da ha ha blitt av dekket etter noen års bruk. Ingen skader på blokke = brukbar til Formel1..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 26, 2004 Share Skrevet September 26, 2004 Tror de hadde opp mot 1500hk i visse testmotorer/kvallikmotorer, men blokkene røk visst fort da. Det er en svensk Z3 som går med en slik motor. Bilde: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sn|per Skrevet September 26, 2004 Share Skrevet September 26, 2004 Så på det samme programmet i går. Må si jeg fikk sansen for den bmw 2002TI. Er vel ikke mange av dem til salgs i norge vel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SE Skrevet September 26, 2004 Share Skrevet September 26, 2004 Hør hørt mye om disse blokkene. De brukte blokker som hadde gått over 300000km for de hvis de hadde holdt så lenge så kunne de holde mye lengere. Også for å gjøre de enda slitesikkre så pleide de å la de ligge ute i legere tid for å "herde". Er veldig morsomt når du tenker på det syns jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå