Gå til innhold

Hvor store felger passer seg til 520 1999 mod sedan?

|_BMW_|
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg ville valgt 19", fordi jeg synes det er absolutt finest. (Sikkert fordi jeg har det :) ) Men, 18" går også ann. Spørs jo så klart hvor mye penger du skal legge i det. 18" felger er såklart mye billigere enn 19".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det kommer veldig ann på bilen. Og du kan nesten se utifra hva som er standard på bilen hva som vil bli for mye. Er stor forskjell mellom E34 og E39 på akkurat det når du har større felger enn orginalt. Sporing og veistøy er høyere på E34.

Og regner med at E60 er enda bedre enn E39 igjen. Sån er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har bestemt meg for 19...

hvor burde jeg handle felger da?=)

Sharif eller GS Bildeler burde funke bra. Du får rabatt hos GS hvis du er BMWCCN-medlem. Sjekk ut www.gsbildeler.no for pakketilbud.

Men er det noe annet jeg må gjøre, har 17 nå!

Må jeg f.eks valse hjulbuene??

Det kommer nok an på felg/dekk-bredden du velger. GS eller Sharif vet nok hva som går på. Tror igrunnen det er ganske bra plass hvis du ikke har senka bilen noe, men vet ikke nøyaktig...

Hvor brede dekk burde jeg ha?? de har vel lett for og spore??

Ja, jo bredere dekk og større felger du har, jo lettere sporer det, og jo mere sliter det på foringer og dempere og alt som er. Med 19" får du veldig lite gummi, det kommer nok til å gi utslag både på komfort og sporing uansett bredde. Vet ikke hva som er fornuftig jeg... Kan nok lønne seg å sjekke priser også. Velger du en ukurrant størrelse blir det fort stoore prisforskjeller. Men igjen, dekkforhandlerne (ihvertfall GS som kun driver med BMW) vet slike ting.

Hvor store felger er det lov og ha da??? :lol:

Så store du får plass til uten å forandre hjuldiameteren med mer enn 5% er vel egentlig i utgangspunktet lov... Vet ikke hvor lav profil man kan få tak i... 20?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min har jeg som sagt 19". Dim'en på dekkene er 235-35-19 og 265-30-19. Det var visst det som var maks før jeg møtte valse hjulbuene mine. Min er også senket, så om bilen din ikke er senket får du sikkert på 245 foran og 275 bak. Hadde det i 18" før, på en 520 e39 jeg hadde før.

Prisen er som Gunnar sier, veldig varierende hvor du handler. Jeg har yokohama på min og de koster endel, men er veldig støysvake. Men, sporer gjør det. Noe voldsomt og det. (Nå skal det sies at veiene på Toten ikke alltid er knall :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...