Gå til innhold

Problem med Defa-alarm


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Det var Defa-alarm på femmeren da jeg kjøpte den, og den har hele tiden kvittert for opplåsing med to blink og låsing med ett blink i alle blinklysene, og ingen lydsignal.

I forrige uke testa jeg å utløse alarmen, og fant ut at det ikke var noe lydsignal da heller, kun lyssignal. Etter at far rikka litt i Defa-modulen og klemte litt på pluggene inn i den viser det seg at lydsignalet plutselig fungerer igjen når vi utløser alarmen, men nå kvitterer den verken med blink eller lydsignal lenger. Skikkelig irriterende.

Dette kan vel typisk høres ut som dårlig kontakt, men det rare er at når vi utløser alarmen blinker den med blinklysene også, med andre ord burde den jo ha kontakt med både hornet og blinklysene/varsellyset, så hvorfor skal det da ikke funke som kvittering?

Noen som har vært borti noe lignende?

Er det noen måte å resete selve Defa-modulen på (uten å resete frekvenser og drit)?

Klarer meg forøvrig meget godt uten lydkvittering på lås/opplås (er bare slitsomt), men liker å ha lyskvittering når jeg låser den innefra eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Defa har hatt mye tull med selve sentralen, spesiellt på 8-serien. Har byttet endel av de gjennom årene, kjøpte ny sentral gjennom Defa. De har "byttesentraler" til dette problemet som de selger. Husker desverre ikke pris, men det var under 1000 kroner iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant! Skal prøve å kontakte Defa for å forhøre meg om dette. Takker. :)

Bare ta til etterretning en ting: Når du ringer Defa, og ikke er en autorisert montør - så liker de ikke alltid å innrømme helt med en gang at det har vært feil på deres produkter....

"Nei, den har vi ikke sett...". T-t-t-tog du an ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Såpass. Men da jeg gikk ut i garasjen i dag og trykka på knappen, så funka det plutselig igjen...

Det er kanskje verdt å nevne at batteriet ble fullstendig utlada for strøm i går. Kanskje det har noe å si.

Var ellers innom Bilradiospesialisten (Defa-forhandler) i dag, men jeg glemte selvfølgelig å spørre om alarm-greiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Got that right!

Men fikk tak i deksel til høyttalerene foran da. ;) Mangler på bassen på førersiden, så det er en viss fare for å sette foten inn i elementet (rett ved siden av fothvileren), men får få på dekslene jeg fikk nå, så blir det nok bra. Ganske pene RF-deksler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...