Gunnar Posted September 30, 2004 Share Posted September 30, 2004 Bilen har vibrert en god del i 80-90km/t helt siden jeg kjøpte den. Har fått orden på det meste utenom akkurat det. Nå har jeg fått hjulene mine balansert to ganger (inkl. reservehjul), og har forsøkt å bytte ut et og et hjul med reservehjulet, uten at det har hjulpet stort. Alt var likt bortsett fra da jeg byttet høyre forhjul. Vibreringen ble redusert, men forsvant ikke helt. Mistenker at det kan bety at problemet ligger på høyre forstilling et sted, og at det ikke føles like fremtredende med 195/65-15" som 205/55-16". Kan også nevne at det kommer klunkelyd fra høyre forhjul når jeg kjører over fartsdumper, noe som igjen leder mot høyre forhjul. Mistankene går derfor til bærearmen/bærearmsforingen. Desverre koster det en del (er lutfattig for øyeblikket), så jeg vil høre om noen har noen kommentarer eller andre tips til dette? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SE Posted September 30, 2004 Share Posted September 30, 2004 Høres veldig ut som en bærearm detta. Prøv å ta tak i hjulet å rist kraftig. Vet at du kjenner det lett om bilen står på bokk, men er ikke sikker du merker noe når den står på hjula. Evt hvis du finner ut at det er bærearm, så kan jeg sikkert hjelpe deg med å bytte det om du får tak i en replacement. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mooncab Posted October 16, 2004 Share Posted October 16, 2004 Hadde samme problemet med min! Skiftet parallell-staget og foringen til hjelpe-snekka i forstillingen, da forsvant ristingen helt! Kan også være en fordel å justere vekk evt. slark i styre-snekka! Ps. Det kan være litt vanskelig å oppdage slark i kulene som sitter på parallell-staget! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunnar Posted October 16, 2004 Author Share Posted October 16, 2004 Takker, begge to! Regner med å se på alt dette igjen om ganske nøyaktig 2 måneder. Skal ta med meg tipsene da. Rapport vil selvfølgelig følge. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunnar Posted October 23, 2004 Author Share Posted October 23, 2004 Hvorfor skrev jeg "Takker, begge to!" her? Må visst lære meg å telle... Men må ærlig innrømme at jeg ikke kan huske å ha lest innlegget ditt, SE. Må ha glippa litt et sted. Takker for tilbudet, men akkurat nå er jeg helt totalt raka fant. Har planer om å prøve alt jeg har råd til når jeg er hjemme i jula, men hadde selvfølgelig vært å foretrekke å få det bort *før* jeg skal kjøre 50 mil akkurat i ristehastigheten... Frykter at det skal forplante seg. Kjipt om det skjer til de nye delene på bilen også. Må få legge til at de på BMWCCN-forumet mente bærearmen var tvilsomt, og anbefalte casterstagene. Jeg bytta det som så dårlig(st) ut, på høyresiden, der klunkingen kommer fra, men det hjalp ikke. Men ser jo her at både du og BMW-ALPINA tenker bærearm. Kanskje verdt å prøve det... Hvis jeg får solgt Chrysleren innen rimelig tid kan jeg kanskje få benytte meg av tilbudet, SE? Og så må jeg legge til enda en ting til - forrige eier mener det er endeleddene på venstrehjulet som gjør det. Han sa han klarte å se at hele hjulet vibrerte i fart... Men da synes jeg det er rart at det ikke rister mest i rattet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now