thraks Skrevet Oktober 5, 2004 Share Skrevet Oktober 5, 2004 Automatkassa mi gikk til h.... her om dagen.525tds `97 mod. I følge GS Bildeler i Fræna er disse kassene et velkjent problem. De er rett og slett en svakhet hos BMW. GS skal ha 15900 + moms for og overhale den. Er det noen derute som har kommentarer som kunne vært meg til hjelp så hadde det vært fine greier. Er det noen som vet om en bedre måte og gjøre dette på,billigere da. Kjøper man en brukt kasse,som forresten er nesten umulig og oppdrive, så vet man ikke hva man får. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 5, 2004 Share Skrevet Oktober 5, 2004 Se etter kasser til bilen i Sverige og Danmark hvis du ikke har prøvd der allerede. Og ja, det kan være en risiko, men kjøper du fra noen seriøse får du en viss garanti. Den ene kassen jeg kjøpte holdt på å ryke kort tid etter at jeg hadde fått den i bilen (uker/måneder), og da tok firmaet som solgte den på seg å overhale den gratis. Ellers tror jeg nok GS sin pris er ganske normal. Du kan alltids høre med Transtec på Bryne, de skal være flinke på BMW-kasser (ZF/Getrag) og kan kanskje gi deg en grei pris. Problemet der er at du får vel en del ekstra i frakt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thraks Skrevet Oktober 5, 2004 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2004 Takk for svaret. Samtidig hvordan er det ved bytte av automat kasse,har aldri gjort dette,er det mye mikk-makk som man må justere etter bytte, eller er det bare og smekke den oppi. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 5, 2004 Share Skrevet Oktober 5, 2004 På min måtte de flytte selve innmaten fra den nye kassen over i huset på den gamle kassen min, det fordi det var noe forskjellig hus på de to kassene. Ellers var det bare plug'n play såvidt jeg skjønte. Ingenting ble omprogrammert eller endret på ellers. Som du skjønner gjorde jeg ikke dette selv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå