Gå til innhold

Utplassering hos Egil Stenshagen..

///M
 Share

Anbefalte innlegg

Utplassering vil si hva? Noen ukers praksis på verkstedet?

Når skal du ut i lærlingperiode?

Grattis forresten. :)

Riktig, 2uker ute på verkstedet.
Lærlingperiode blir etter sommerferien 2005, det er ikke lett å få lærlingplasser.
Takk
Grattis

Takk

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå, det var min første utplassering dag idag, gikk inn i det fine renslige lokaler,fullt av Bmw er :D skulle kontakte kontaktpersonen,men han var visst ikke til stede, så var det en annen jeg fikk prata med, veldig snill og kul kar, som var vel sjef eller no, han ga meg først en kjeledress, MED BMW LOGO PÅ, :D:D så viste han meg rundt i bygget, kantina,garderobe,wc også hilsa jeg på alle de med høyere stillinger,kundebehandler evt.

Gikk ned til verkstedet, det var ca 15mekanikere der, han introduserte meg med alle, greie og kule karer.

Så sa sjefen til meg at jeg kunne jobbe litt på egenhånd eller være sammen med en mekaniker og lære litt, og lot meg være aleine der blant alle ukjente :( men heldigvis er jeg en person som det er lett å kommunisere med og kommuniserer bra med andre, så ble jeg litt bedre kjent med de fleste mekanikerne, jeg tok en runde rundt lokalet og snakka med forskjellige folk sånn at jeg kunne velge hvem jeg helst ville være sammen med og lære, uten at det ville være noe problem for vedkommende, så fant jeg en, en gammel blid kar, var med han hele dagen idag, fiksa på caben til en bil, starter på en, servicer, OSV.

Men så fikk jeg øye på en bil og nemlig det var en original E46 M3, jeg måtte bare spørre om å få lov til å pirke på bilen, den var så :D:D:D:D:D eiern av bilen var verkstedmestern. Så hadde vi mange E65 inne, 2 av dem var så fete, ene var den russiske ambassaden sin og den andre var en eller annen i departementet sitt, DEILIGE BILER, BMW 760IAL alt utstyr pirka så myeeeeee i de bilene, ah 7 serie er kongebil mener nå jeg.

GLEDER MEG VILT TIL IMORGEN

GOD NATT........ :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes moro ut! Bare ikke klå så mye at de blir lei deg. ;-)

Hilste du på Tim Røsand? Han er leder i banekomiteen i BMWCCN, og salgsdirektør hos Autozentrum. Har 850i og E36 M3 3.2, og sikkert noe annet. ;-)

Jobber hos Egil Stenshagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen folkens, her er jeg igjen, idag har det gått dag 2.

Håper dere ikke blir lei dette da, det er bare å si fra, så skal jeg bable og bable med kompisen min..

Ja.....

Idag kom et par importerte biler fra tyskland.

3 stk 630i i sort farge, og selveste sønnen til sjefen i reitan gruppen er nå den stolte eier av en ny splitter ny 760il V12 med alt utstyr med en prislapp over 2mill kr.

Fikk da høre av arbeidskollegaene at når sønnen bestilte bilen, så hadde han da kryssa på alt som var av ekstrautstyr på det arket.

Hadde pause, tok meg en røyk sto sammen med en 6serie, så ser jeg en litt gammel mann og en ung kar med Bmw Williams F1 jakker, visste jo ikke hvem det var, de kom og så på den nye 7serien til sønnen til han i reitan gruppen, var veldig blide og glade da, hoppa og spretta, gikk inn i kontoret, skjønte ikke hvorfor de oppførte seg sånn, så fikk jeg vite seinere at det var selveste sjefen av Reitan gruppen og sønnen som kom for å se den nye bilen.Huff rikinger kjøper biler sånn som vi kjøper klær.

Resten av dagen gikk ganske rolig, ble mange servicer på en del E46 og E39.

Så hadde vi lunsjpause da, var nede på hamburgerbaren og tok meg en burger, går tilbake til verkstedet, ogggg der sto det en Ac Schnitzer E36 i gul farge, det var en 4sylindra motor tuna av ac schnitzer med turbo og hele pakka, var ikke sikker på hvor mange hester det var i den, men mekanikern mente den hadde litt over 200 eller kanskje 250, han skulle fikse et eller annet på bilen, skjønte ikke hva han sa etter at jeg hadde spurt han 3ganger i tillegg ( han er tysker snakker norsk i tyskaktig dialekt).

Haddde så mye annet å skrive, men glemte plustelig alt, men jeg må si jeg er blitt mer forelska i bmw etter disse dagene, og jeg har lært meg en ting Bmw er ikke bare snakk om racing,akselerasjon osv, DE ER NOE HELT SPES.................

Ja jeg takker for meg,God Natt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber hos Egil Stenshagen.

Sorry! Er ikke alltid helt med...

Neida, det er menneskelig å ta feil.

Kom bare på no i farta, igår sto det en 5serie på en bukk, og de hadde festet avsug greie til eksospotta, bilen var ferdig og skulle ut, mekanikern glemte å ta av avsuget og begynte å rygge, folka inne begynte å skrike til han for at han skulle stoppe, heldigvis så stoppa han, hvis ikke så hadde han dratt med seg hele dritten oppe på taket og den hadde landa på 760en som sto under.

Det skulle blitt dyrt det :lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...