523J Skrevet Oktober 10, 2004 Share Skrevet Oktober 10, 2004 (endret) Utgått Endret Februar 15, 2022 av jan Utgått Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
523J Skrevet Oktober 16, 2004 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2004 eier en 97 523i.denne motoren er som vi vet på 2.5liter og har 170hester.har chippet bilen med det resultat at jeg nå har ca185hester.er det noen som vet hvorfor denne motoren ikke har potensiale for mere effekt.den gamle m50 2.5 motoren hadde jo tross alt 192hester.så spørmålet mitt er:hva må til for å få godt over 200hester i denne motoren?andre kammer?er det siemens motorstyringa som hindrer?må den rett å slett ha kompressor eller turbo?? -jan- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 16, 2004 Share Skrevet Oktober 16, 2004 Tipper du skal slite for å få mer enn rundt 200hk med NA-trimming ja. Kammer, grenrør, chip, luftfilter og effektanlegg er det vanlige. Porting av toppen kan også gi en god del. Dyrt blir det uansett... Forskjellene på motorene er forøvrig mye større enn bare motorstyringen. M52B25 (som du har) har aluminiumsblokk, i motsetning til M50B25 som har støpejernsblokk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick Skrevet Oktober 16, 2004 Share Skrevet Oktober 16, 2004 La oss ikke glemme at m50 er uten vanos og da m52 det motsatte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 16, 2004 Share Skrevet Oktober 16, 2004 M50 kan være både med og uten VANOS. M50XXTÜ (fom. 9/92) er VANOS-motorer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.I.B Skrevet Oktober 16, 2004 Share Skrevet Oktober 16, 2004 eier en 97 523i.denne motoren er som vi vet på 2.5liter og har 170hester.har chippet bilen med det resultat at jeg nå har ca185hester.er det noen som vet hvorfor denne motoren ikke har potensiale for mere effekt.den gamle m50 2.5 motoren hadde jo tross alt 192hester.så spørmålet mitt er:hva må til for å få godt over 200hester i denne motoren?andre kammer?er det siemens motorstyringa som hindrer?må den rett å slett ha kompressor eller turbo?? -jan- Mener at det er en liten "struping" på innsuget på denne motorn. Tror mann skal hente noen HK ved å sette på innsugsmanifoilen fra M50B25 motoren... Er vell litt modifisering som skal til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå