Gunnar Skrevet Oktober 10, 2004 Share Skrevet Oktober 10, 2004 Jeg kan ikke fordra de stygge analoge klokkene BMW har klart å putte i biler uten kjørecomputer, det gjelder vel både E30, E34 og E36 (og sikkert eldre modeller), og skulle veldig gjerne hatt noe bedre der. Noen som har noen gode tips til erstatning? Det være seg originalt eller ikke, men det må se skikkelig ut! Et alternativ er å skaffe kjørecomputer, men hvordan er det å montere den i en bil som ikke har kjørecomputer originalt? Har heller ikke utetemperaturmåler i bilen, noe jeg virkelig skulle hatt (er direkte farlig å kjøre RWD uten å vite om det kan være glatt). Enten må det bli via kjørecomputer, eller via en ekstern tempmåler, type Biltema/BilXtra. Sistnevnte synes jeg ofte er ganske stygge. Kanskje det finnes noe man kan få til i klokkehullet? Evt. noen andre lure løsninger? Trenger tips fra kreative sjeler! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Oktober 12, 2004 Share Skrevet Oktober 12, 2004 d finst no digitale klokke.. d hadde ej i min 89 e34 med inne/ute temp målar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 12, 2004 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2004 Hmm. Høres ut som en tilsvarende sak som den lille kjørecomputeren i E36. Interessant... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Oktober 12, 2004 Share Skrevet Oktober 12, 2004 var ikkje kjørekomputer! kun klokke, ute/innetemp. men klart bedre enn analogklokka! påmalte streka på glase!! hoho! lukta syttitals toyota! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 12, 2004 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2004 Analogklokka er helt håpløs. Skjønner ikke hva de tenkte med da de klemte inn den. Men da gjelder det bare å få tak i den der dingsen du snakker om. Er vel lettere sagt enn gjort. Regner med den koster en formue original... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Oktober 12, 2004 Share Skrevet Oktober 12, 2004 slikt må vell gs-bildeler ha brukt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 12, 2004 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2004 Har tenkt å forhøre meg der og hos OS ja. Hvis ikke de har får jeg høre hos div. høggere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 14, 2004 Forfatter Share Skrevet Oktober 14, 2004 Det er visst ikke det enkleste i verden å få kvitta seg med klokka. GS hadde ikke kits for ettermontering, rett og slett fordi hele ledningsnettet og alt mangler i biler uten computeren. Den store kjørecomputeren er det visst bare å glemme, men "den lille" som kun er tempmåler og det der skal gå greit om man får tak i en delebil som har den. Man trenger visst ledningsnett og full pakke. Men så er det å finne en bil som har det da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Oktober 14, 2004 Share Skrevet Oktober 14, 2004 snålt.. bruker vanligvis å ligge ferdi opplagt el nett men.. den trenger no ikkje meir en straum. følaren for inne temp er vell i klokka.. følaren for utetemp har to ledninga. så d kan vell ikkje ver so veldi hokkuspokkus å få til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 14, 2004 Forfatter Share Skrevet Oktober 14, 2004 Nei, men jeg må få tak i dingsen fra en eller annen bil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Endre Skrevet Oktober 15, 2004 Share Skrevet Oktober 15, 2004 Si ifra vist du får tak i en sånn trenger en temperatur måler til bilen min til vinteren. Og en fastmontert orginl ser bedre ut en de du kjøper på biltema. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paulus Skrevet Oktober 26, 2004 Share Skrevet Oktober 26, 2004 Sjekk forum hos autopower.nu Søk på OBC (OnBoardComputer) så får du flere lenker om temaet. Lykke til! Forøvrig så kan nevnes at jeg har analog klokke selv, kunne tenkt meg den store kjørecomputeren. Har sjekket bak klokka, er ikke nok ledninger for å koble til hverken den lille eller store comp. Mvh Paul Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 26, 2004 Forfatter Share Skrevet Oktober 26, 2004 Takker. Var faktisk inne der og fant noen BCer til salgs tidligere i kveld., men såvidt jeg har skjønt er det en god del pes å få koblet til den store. Den lille (temp/klokke) er nok greiere, men GS mente det beste var å hente ledningsnett og selve dingsen fra en delebil. Skal nok få til en av de, den lille bør i hvertfall gå greit. Men har en bil jeg må bli kvitt før prosjektet blir satt ut i livet, så vi får se når det blir. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E-Evjen Skrevet Oktober 26, 2004 Share Skrevet Oktober 26, 2004 snålt.. bruker vanligvis å ligge ferdi opplagt el nett men.. den trenger no ikkje meir en straum. følaren for inne temp er vell i klokka.. følaren for utetemp har to ledninga. så d kan vell ikkje ver so veldi hokkuspokkus å få til? Den lille kjørecomputern til E34 viser ikke innetemp, kun ute, klokke, dato og memo funksjon om jeg ikke tar helt feil. Er iallefall det jeg har på min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Oktober 27, 2004 Share Skrevet Oktober 27, 2004 muli ej huska feil om innetemp... snart 3 år sia ej selde min 520.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå