Gå til innhold

Bilalarm?

Aguilera
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å skaffe alarm i min E36 316i, er det noen som vet hva dette koster?Hvem kan jeg kontakte som monterer dette? Noen som er billigere en andre?

Og hvordan fungerer dette i forhold til sentrallås/fjernstyring?

Jeg har sentrallås, men ikke fjernstyring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste alarmer kobles til sentrallåsen slik at du styrer den sammen med alarmen. Det finnes Defa-versjoner for å koble til sentrallås både med og uten fjernkontroll. Har du ikke fjernkontroll følger det med egne radiostyrte trykkere.

Prisene pleier å ligge på 3500-4500,- for Defa ferdig installert med to trykkere.

F.eks Bilradiospesialisten er autorisert Defa-forhandler, men de fleste andre bilstereosjapper kan montere alarmer av forskjellige merker. Det er nok mange som foretrekker andre ting enn Defa, men pass på at den du velger er FG-godkjent (alle Defa sine er vel det), ellers får du det ikke godkjent av forsikringsselskapet slik at du får redusert premie. Jeg fikk 5% rabatt (på toppen av totalkunderabatt og de vanlige prosentene) på årlig premie og 0,- egenandel ved innbrudd/tyveri på femmeren pga. Defa-alarm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist du får alarmen montert hos bilradio spesialisten så koster det ca 4000. men hos en bilforhandler kom det på ca 6 eg har nett monter i min 320 95 mod, eg kjøpte alarmen hos bilradio spesialisten, komm på 2500 og så fikk eg broren min til og montere det. han har elektro bakgrunn, men han sa det ikkje var så veldig vanskelig. han brukte ca 2 dager på det, men det er fordi han er veldi forsiktig og har aldri gjort noe sånt før.

Vi koplet ikkje alarmen sammen med sentrallåsen for det blei så jevli mye stress.

Så må du og ha 2 reller til polvender på taklys og lys i bagasjerom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...