Gå til innhold

Motorbytte i E36

Bjørn Einar
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, første posten min her på forumet! Skal ganske sikkert gå i innkjøp av en E36 316i, kjørt litt over 161k (Fikk en utrolig god pris på den, grunnet innbrudd) Men det jeg lurer på er hvor vanskelig, evnt hvor mye må gjøres med bilen hvis jeg skal for.eks bytte til en 318 motor, DOCH 1,9 R4 M44 eller 320motor DOCH 2,0 R6 M50/2 evnt, DOCH 2,2 R6 M54. Bilen har jo nå en 1,6 liter, men jeg vet ikke så mye om motoren, bilen er en 1991mod.

Hvor mye hester er det i den, og hva kan så gjøres med denne hvis jeg ikke bytter motor?

Og til sist, hvor mye koster det for en brukt motor fra en 3-5 eller 7 serie?

Mvh: Bjørn Einar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, første posten min her på forumet!

Velkommen skal du være. :)

Skal ganske sikkert gå i innkjøp av en E36 316i, kjørt litt over 161k (Fikk en utrolig god pris på den, grunnet innbrudd)

Hvis du ikke kjøper den får du tipse Gaute her på forumet. Han er ute etter noe slikt!

Men det jeg lurer på er hvor vanskelig, evnt hvor mye må gjøres med bilen hvis jeg skal for.eks bytte til en 318 motor, DOCH 1,9 R4 M44 eller 320motor DOCH 2,0 R6 M50/2 evnt, DOCH 2,2 R6 M54.

Det varierer veldig. Garantert mer arbeid hvis du skal ha i en sekser enn en firer. Mye arbeid er det nok uansett...

Bilen har jo nå en 1,6 liter, men jeg vet ikke så mye om motoren, bilen er en 1991mod.

Hvor mye hester er det i den, og hva kan så gjøres med denne hvis jeg ikke bytter motor?

Har vel 100 eller 102hk. Gjøres for å få mer hester - turbo eller kompressor. ;) Med NA-trimming (ikke overladning) er det veldig begrensa hvor mye du får ut, og det koster fort mye penger...

Og til sist, hvor mye koster det for en brukt motor fra en 3-5 eller 7 serie?

Varierer vanvittig etter hva slags motor det er snakk om. Spekteret du nevner er jo fra R4 på 1.6 liter til V12 på 6 liter. Du kan jo høre med http://www.osbildeler.no hvis du er ute etter noe konkret. Eventuelt sjekke priser hos andre høggere rundt forbi: http://www.nbfbildeler.no. Uansett lønner det seg nok å handle motor/gir fra utlandet, f.eks Sverige. Svensk høggerbase finner du her: http://www.bildelsbasen.se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha for svar!

Skal ganske sikkert gå i innkjøp av en E36 316i, kjørt litt over 161k (Fikk en utrolig god pris på den, grunnet innbrudd)

Hvis du ikke kjøper den får du tipse Gaute her på forumet. Han er ute etter noe slikt!

Det skal jeg gjøre! Får bilen for 27000;- med 2 sett dekk/felger

(1stål med vinterdekk og 1alu med vinterdekk)

Grillen og 2 låser må byttes det er alt!

Du kan jo høre med http://www.osbildeler.no hvis du er ute etter noe konkret..

Hey, det ligger jo sånn 5-10 minutters kjøretur fra døra jo

Tror hvis jeg bytter motor (Se hvor fornøyd jeg kommer til å være med 1,6`en) Så blir det sikkert en 1,9R4 fra 318! Skal legge opp bilder av bilen hvis/når jeg kjøper den :D

-|Har lyst på BMW|-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en bil-selger som jeg har vert hos tidligere! Bilen har stått en stund, stod for rundt 50 000;- men så ble anlegget og 17" sommerfelgene stjålet (bilen stod på klosser dagen etter) pluss den har noen små skjønhetsfeil. Jeg falt totalt for bilen og den var herlig å kjøre. Er litt synd at det "bare" er en 1,6 men det var den sinteste 1,6 literen jeg noen gang har kjørt! Men det blir nok bilen jeg kjøper, må få bort SAAB`en etter mye klaging og anbefalinger.

(Bilen har nærmere 250hk, på framhjulene. Ikke til å anbefale til en med ferskt serfikat) Den er tilsalgs, for di som måtte være interesserte.Det er en bil som kan ta knekken på det fleste, så er jeg åpen for bud!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[bilen har jo nå en 1,6 liter, men jeg vet ikke så mye om motoren, bilen er en 1991mod.

Jeg har en E36 316i, og den hadde 103 hk orginalt

Har sett i et powerfilter, og mener at jeg kan ha fått e par hk ekstra(virker vertfall litt sprekere) + en sinnsykt rå lyd ved pådrag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...