RCS Skrevet Oktober 12, 2004 Share Skrevet Oktober 12, 2004 Har dere hørt om racerbanen som er på gang i Rogaland? Nermere sagt i Sokendal (Haua). hadde en prat med mannen som har realisert denne drømmen til nå, Kjell Ørsland. Han lurte på om jeg kunne bidra med noe for å gjøre dette kjent... Jeg har derfor følgende forslag: Alle dere som er interesert i banekjøring og som bor i nærheten eller er villig til å reise litt kontakter meg... Så sammler vi en stor gjeng med biler som vi da kjører fra Haua til stavanger. Innom de fleste småplassene for å markere behovet for en slik bane. Jeg ordner med publisitet via avis osv så gjør vi en god gjerning sammtidig som vi hjelper oss selv og andre til å få denne guttedrømmen realisert. Tenk hvor kjekt det blir med større løp og treff i vårt destrikt? Der er planer om blant annet norges eneste 402meters dragstripe. Titania nådde i dag 1million tonn fyllmasse til området. Dette gjør de gratis! Hvor stor er interessen. Vil noen være med på dette? Det krever at vi er nok biler til at vi viser igjen. Whos with me...? Dette mener jeg seriøst!! RCS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 12, 2004 Share Skrevet Oktober 12, 2004 Kult det der, ja! Skulle blitt med om jeg var i Rogaland, but I'm not. Flott om dere ordner skikkelig bane til jeg kommer hjemover igjen though. Meen - norges eneste 402-meters dragstripe? Det finnes da ihvertfall to fullverdige fra før... ThunderValle og Gardermoen Raceway. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Oktober 13, 2004 Share Skrevet Oktober 13, 2004 Jeg bor i Rogaland men det blir desverre for dyrt å cruise en stripe til Hauge I Dalane. Ca. 470,- i bompenger/ferje tur/retur gjennom Rennfast + bensin ++ Når banen er på plass stiller jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RCS Skrevet Oktober 13, 2004 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2004 Meen - norges eneste 402-meters dragstripe? Det finnes da ihvertfall to fullverdige fra før... ThunderValle og Gardermoen Raceway. Etter hva jeg forstår er disse kun 200meter ikke 402meter. RCS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 13, 2004 Share Skrevet Oktober 13, 2004 Meen - norges eneste 402-meters dragstripe? Det finnes da ihvertfall to fullverdige fra før... ThunderValle og Gardermoen Raceway. Etter hva jeg forstår er disse kun 200meter ikke 402meter. RCS Da har de du har snakka med snakka bullshit, eller du har misforstått kraftig. Begge to er fullverdige 402-metere. Gardermoen har skikkelig banedekke (den gummiaktige greia) og har/har hatt europarekorder i opptil flere klasser på ekte dragracing. Det har vært skikkelig 402-meter begge steder i flere år nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RCS Skrevet Oktober 13, 2004 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2004 Da har jeg missfortått... Bra bane blir det ihvertfall... Du finner ikke noe liknende innen normal kjørelengde i norge ihvertfall... Ærlig talt. Dette må jo være bra for bilmiljøet på hele vestlandet? RCS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaute Skrevet Oktober 13, 2004 Share Skrevet Oktober 13, 2004 Meen - norges eneste 402-meters dragstripe? Det finnes da ihvertfall to fullverdige fra før... ThunderValle og Gardermoen Raceway. Etter hva jeg forstår er disse kun 200meter ikke 402meter. RCS Da har de du har snakka med snakka bullshit, eller du har misforstått kraftig. Begge to er fullverdige 402-metere. Gardermoen har skikkelig banedekke (den gummiaktige greia) og har/har hatt europarekorder i opptil flere klasser på ekte dragracing. Det har vært skikkelig 402-meter begge steder i flere år nå. Gardermoen vet jeg ikke så mye om, men i Valle kan det ikke kjøres fullverdig 402m i alle klasser. Bare de med minst motoreffekt. TopFuel er utelukket p.g.a. for liten bremsestrekning etter målgang. Kan godt være noe annet også, men det kjøres ikke de grommeste klassene der. Tlbake til banen; jeg kan muligens være med på en slik markering, men jeg vil ha flere detaljer om prosjektet og ikke minst selve "demonstrasjonen" før jeg blir med. Kan man få til et baneannlegg i Sokndal er det helt konge! Jeg gleder meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 13, 2004 Share Skrevet Oktober 13, 2004 Ærlig talt. Dette må jo være bra for bilmiljøet på hele vestlandet? Såklart! Men vær obs på at det er like konkrete planer på Evje, og at grunneiere på Bore har stilt jorda si til disp for bane der. KNA Stavanger, NAF, Jæren Amcar m.fl. jobber for tiden kraftig for å få til sistnevnte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RCS Skrevet Oktober 13, 2004 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2004 La en ting være sagt... Jeg favoriserer ikke noen av banene. Den på Evje er visst nok lagt på is\ forkastet. Den på reve har vi hørt om i flere år... Hva skjer? Jo. På haua holder de alerede på med å bygge en bane. Og som Gaute sier er der begrensninger på de eksisterende banene med bremselengde til dragrace. Jeg visste der var en hake ved dem , men ikke hva UANSETT kan vi jo støtte alle? Jeg har ingen økonomiske interesser i noen av banene. Jeg vil bare ha en bane jeg kan kjøre på som er bedre en Reve, som suger big time (Men som er det eneste tilbudet vi har. Dette vet de på reve godt og jeg regner med det er derfor de vil utvide... problemet er at ingen ting skjer...) Når jeg vet mer legger jeg ut infoen på BMWguiden, så ser vi hvordan det blir. For meg kan vi godt bare markere behovet for bane generelt. Hvis noen ikke liker at de på Haua faktisk får til noe... før de andre... Kan det stemme at Revebanen ikke er kommet i gang pga fuglelivet osv...? Har hørt noe uten å kunne bekrefte om det stemmer eller ikke. RCS RCS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 13, 2004 Share Skrevet Oktober 13, 2004 Gardermoen vet jeg ikke så mye om, men i Valle kan det ikke kjøres fullverdig 402m i alle klasser. Bare de med minst motoreffekt. TopFuel er utelukket p.g.a. for liten bremsestrekning etter målgang. Kan godt være noe annet også, men det kjøres ikke de grommeste klassene der. Okay. Det er ikke tilfelle på Gardermoen Raceway. Der kjøres det Top Fuel. 4.5 sek og 500km/t i sluttfart. Grommere blir det ikke uten å titte opp i lufta på F16ene som kanskje kunne komme brølende forbi... La en ting være sagt... Jeg favoriserer ikke noen av banene. Den på Evje er visst nok lagt på is\ forkastet. Hvor har du det i fra? http://www.motorsportavisen.no/Nyheter/2004/Mars/Les%20mer/Motorsport%20anlegget%20p%C3%A5%20Evje%20i%20rute%2029%20mar%202004.html http://www.evjeraceway.no/ Ser ikke akkurat dødt ut? Kan det stemme at Revebanen ikke er kommet i gang pga fuglelivet osv...? Har hørt noe uten å kunne bekrefte om det stemmer eller ikke. Vet ikke hva som er grunnen. Innbiller meg at det er flere ting, som grunneiere, støy, økonomiske midler etc. Er vel ikke aktuelt å bygge på gokartbanen ytterligere (den ble påbygd for rundt 4 år siden), så da må de vel til med en helt ny bane ved siden av... Må bare presisere at Reve og Bore er to helt forskjellige anlegg. Boreplanene er de det har stått så mye om i avisene om i det siste. Både i Aftenbladet og RA. Det har vært en del møter med politikere og full pakke. Olav Underhaug står i spissen der... Men for all del! Kjør på, jo flere jo bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RCS Skrevet Oktober 13, 2004 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2004 Når det gjelder banen på Evje var det en som jobber der som nevnte dette for en kompis av meg... hvem som har rett osv er uinteresangt... Tingen er at vi kan få en bane ihvertfall i rogaland. Det som holder tilbake er vel blant annet politikerne!? Å bygge bane koster penger og middler må skaffes. Det er vel derfor banen på Haua faktisk ligger godt an pga hjelpen de får fra Titania med utfyllingen... Ta 1.million tonn fyllmasse og gang dette med en pris på 10kr tonnet som er en standard pris på fyllmasse... hva får du da? Punkt to som gjør at banen på Haua går fortere er at der ikke finnes problemer med støy og naboer. Enkelt og greit pga at der ikke er naboer Har hørt at banen på Våler sliter pga klager fra naboer osv... Dette er også rykter... Tingen er vel at banen på Haua er mest realistisk vil komme opp og gå før vi blir så gammle har høyrefoten vissner For over to år siden var vi på reve og pratet med en av de som driver\jobber der. Allerede da sa han at banen skulle være klar om et år.... Det er to år siden. RCS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 13, 2004 Share Skrevet Oktober 13, 2004 Har hørt at banen på Våler sliter pga klager fra naboer osv... Dette er også rykter... Jepp. Desverre. Er dB-grense der til vanlig. De søker om disp foran løpsarrangementer (med annet enn gatebiler). Tingen er vel at banen på Haua er mest realistisk vil komme opp og gå før vi blir så gammle har høyrefoten vissner Jo, men hvor langt er egentlig de greiene på vei? Har det vært oppe hos politikerne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RCS Skrevet Oktober 13, 2004 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2004 Ja. Kjell Ørsland har hatt dette oppe på høring eller hva det heter. Han her fått tildelt dette området av kommunen. Det som er tingen med mine planer om denne kolonnen jeg har mast om, er enkelt og greit for å vise at ungdommen (Og voksne) faktisk setter pris på et slikt tiltak og er villige til å vise politikerne dette. Sammtidig får man omtale i aviser og pulisiteten øker... Dette kan igjen føre til at flere kommuner vil slutte seg til prosjektet og bidra med middler i en eller annen form. For et behov kan vi vel si der er? Tenk på Gatebil.no treffene... Hva om vi kunne fått til noe liknende i vårt destrikt. Tenk på BMW klubben. I rogaland "vi" vel spesielt opptatt av banekjøring? Personlig har jeg aldrig kjørt på bane, men mangen gjør dette. Lovnaden fra Kjell er også at det skal bli rimelig å leie banen til slike ting som klubbkjøring osv... dette da banen trolig blir mye rimeligere å lage pgs Titania sin støtte med utfylling av området. Jeg skal innom Haua en dag.Skal holde www.grombil.com oppdatert med hva som skjer på dette feltet så får vi se hvordan det går og hvordan hver enkelt av oss kan bidra.... RCS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 13, 2004 Share Skrevet Oktober 13, 2004 Ja. Kjell Ørsland har hatt dette oppe på høring eller hva det heter. Han her fått tildelt dette området av kommunen. Det som er tingen med mine planer om denne kolonnen jeg har mast om, er enkelt og greit for å vise at ungdommen (Og voksne) faktisk setter pris på et slikt tiltak og er villige til å vise politikerne dette. Sammtidig får man omtale i aviser og pulisiteten øker... Dette kan igjen føre til at flere kommuner vil slutte seg til prosjektet og bidra med middler i en eller annen form. Det er akkurat dette som har foregått på Jæren de siste 2 månedene. RA, Aftenbladet, TVNorge, TVVest, Jærbladet har alle vært involvert og hatt flere innslag/artikler om dette. Det ble blant annet dratt i gang et stort "vis hvor mange vi er"-treff i Jåttavågen, men jeg tror utfallet var skuffende. Det endte bare med at politikerne besteme seg for at verken NAF eller rånerne fikk bruke området. Eksempler: http://www.jbl.no/index.html?infoPage=o ... &frameID=3 http://aftenbladet.no/nyheter/lokalt/ar ... eID=211395 http://aftenbladet.no/nyheter/lokalt/ar ... eID=211395 Det var dette som i stor grad satte igang media: http://aftenbladet.no/nyheter/lokalt/ar ... eID=211213 Men som sagt - kjør på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RCS Skrevet Oktober 13, 2004 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2004 Dessto større behov er der for støtten vi bilintereserte kan gi. Nå har de jo kommet litt lenger og har område som er delvis utfyll og greier... Men veien er nok lang før de har et fiks ferdig annleg, det er klart. Sikkert mye krangling med politikere og andre. Men som sagt er det nettop derfor man bør stille opp og støtte dette. RCS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå