Jump to content

Handletur

SE
 Share

Recommended Posts

Meg å min bror kom akkurat hjem fra handletur hos Motortechnik i Skien. Har handla meg hvite fram- og sideblinkere, samt rød/hvite baklamper til bilen min. Min bror han handla det samme til sin.

Skal ut å sette de på når jeg er ferdig å spise. Klør i fingrene. :lol:

Skal legge ut bilder når jeg er ferdig. ;)

PS. Må også informere om at Motortechnik skaffer alle delene som de har hos Schmiedmann selv om det ikke står på Motortechnik sin hjemmeside.

Og nå som vi folk fra Norge får bestille fra Schmiedmann Danmark, så ser jeg ikke én grunn til å bestille fra MotorTechnik i Skien.

To grunner:

1. Slipper fortolling

2. Enklere og billigere ved tilbakesending av varer

Men er fornøyd med at vi kan handle direkte fra Schmiedmann igjen jeg også. Websidene til MT suger jo så vanvittig.

3. Jeg slipper frakt siden jeg kan hente delene i Skien.

Og grunnen til at websidene til MT suger, er at de har ikke noen til å holde de oppdatert. Snakka med de når jeg var der i dag, og da sa de at de har annsatt en ny nå som skal ha ansvaret for det.

Det gjorde seg bedre når jeg fikk på sånne silver vision blinklyspærer, men fy å de kosta. 234,- pr par syns jeg var litt stiv pris. men men blei fornøyd med resultatet hvertfall.

Det gjorde seg bedre når jeg fikk på sånne silver vision blinklyspærer, men fy å de kosta. 234,- pr par syns jeg var litt stiv pris. men men blei fornøyd med resultatet hvertfall.

Latterlig dyrt, ja. Jeg gjorde følgende:

Kjøpte 1 par oransje blinklyspærer til ca. 9,90 og 1 stk chrome spraylakk til ca. 39,90 på Biltema. Spraya et par tynne lag på pærene. De er helt chrome-farga, og blinker oransje. Det ser helt strøkent ut, og til en brøkdel av prisen. Spraylakken holder jo dessuten til hundrevis. ;-)

Slik ser de ut på Chrysleren:

IMAG0037.sized.jpg

Den har helt klare blinklys, men pærene går nesten i ett med reflektoren.

Var forresten Frode H. som tipsa meg om å gjøre det slik (med grå spraylakk - ble bedre med chrome siden lyktene mine er helt blanke).

Latterlig dyrt, ja. Jeg gjorde følgende:

Kjøpte 1 par oransje blinklyspærer til ca. 9,90 og 1 stk chrome spraylakk til ca. 39,90 på Biltema. Spraya et par tynne lag på pærene. De er helt chrome-farga, og blinker oransje. Det ser helt strøkent ut, og til en brøkdel av prisen. Spraylakken holder jo dessuten til hundrevis. ;-)

Slik ser de ut på Chrysleren:

Den har helt klare blinklys, men pærene går nesten i ett med reflektoren.

Var forresten Frode H. som tipsa meg om å gjøre det slik (med grå spraylakk - ble bedre med chrome siden lyktene mine er helt blanke).

ååååå hvorfor sa du ikke det før. Da hadde jeg jo spart masse penger. :P

:lol: Nei får vel gjøre det neste gang da. :D