Bimmer520 Skrevet Oktober 20, 2004 Share Skrevet Oktober 20, 2004 Jeg har en 520 E12 med M10 motor som jeg har bygget om til L-jetronic innspryøtning fra en 518 E28. Den har også elektronisk tenning som jeg har forsøkt å bruke, men rotasjonsretningen på fordeleren er feil. Fortenning blir dratt feil vei. Noen som vet om noen biler med M10 som har elektronisk tenning som går med klokka? Eventuelt hvilke modeller som har kam med drev for fordeler som går mot klokka eller en annen lur måte å løse dette på? ECUen må ha tenningspulser for å virke, så jeg kan ikke bruke den gamle stifttenninga uten noen lure triks. Ønsker helst ikke dette, heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Januar 3, 2005 Share Skrevet Januar 3, 2005 du må bytte kammen, den er "gjenga" feil vei i forhold til fordeleren, hvis du bruker kam og fordeler fra en 318i eller no så funker det, jeg måtte bruke en 2002ti topp på motorn min, og den hadde stiftetenning, fikk samme problem som deg og bytta kamaksel.. det funker nå! hehe.. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå