Endre Skrevet Oktober 21, 2004 Share Skrevet Oktober 21, 2004 Tenkte på og sette inn en større motor i min 520 88mod evntuelt en 3 liter. Noen som vet hvor mye som må gjøres og hva prisen vil komme på. Eller er det noen andre motorer jeg heller bør satse på? Takknemelig for svar og for et bra forum. Endre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Oktober 22, 2004 Share Skrevet Oktober 22, 2004 tror heller du skal satse på å få tak i en 2.5 m20.. kansje ikkje so lett d heller, men jaffal "bolt on" blir veldi mykje "extra" me m30, me meir du får tak i en delebil. tips:motor fra e30 passer ikkje!! har dyrebart erfart d sjøl!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 22, 2004 Share Skrevet Oktober 22, 2004 Passer ikke M20 fra E30? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drage Skrevet Oktober 22, 2004 Share Skrevet Oktober 22, 2004 m20 motor fra e30 passer rett i e34. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 22, 2004 Share Skrevet Oktober 22, 2004 Ville også trodd det, men ser at 528i e28 har erfart noe annet. Forskjellige bunnpanner og slike ting kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drage Skrevet Oktober 23, 2004 Share Skrevet Oktober 23, 2004 Trur nok det er noke slikt ja, hadde vel berre satsa på ein 2.5m20 motor og kosta på den chip og kam so går det tålig bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Oktober 23, 2004 Share Skrevet Oktober 23, 2004 motorfesta er rett å slett på en annen plass!! på blokka.. tok ut motoren på e34`en min å skulle sette i e30 motor. fikk lettare sjokk når ej såg at d ikkje passa LITT engong! ikkje rart bmw er dyre bila! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drage Skrevet Oktober 23, 2004 Share Skrevet Oktober 23, 2004 Maskina i bilen min stammer fra ein 90mod e30 og eg sette berre over festa i fra gammle motoren og den står på rett plass ivertfall? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kure Skrevet Oktober 23, 2004 Share Skrevet Oktober 23, 2004 Etter det jeg har erfart er det ofte slik at blokka er lik, men festene mellom karoseriet og blokka kan være annerledes fra bil type til bil type. Men jeg har null erfaring fra dette området på Bmw da.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drage Skrevet Oktober 23, 2004 Share Skrevet Oktober 23, 2004 Jepp det stemmer nok, eg berre flytta over festa so var det putte den på plass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Oktober 24, 2004 Share Skrevet Oktober 24, 2004 Hva med en M50 motor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet Oktober 24, 2004 Share Skrevet Oktober 24, 2004 trodde man måtte bytte oljepumpe og panne og jeg. alle bmw blokker er helt lik så lenge d er samme type, alt skal passe over for verandre så lenge man bruker rett hull og rett fester til den bilen. eks. e34 m5 og e28 525 har akk samme blokk og passer rett i verandre. har aldri opplevd noe annet jeg vertfall. d er akk d samme som karroseriet til bmw har alle mulighetene til ekstrautstyr så lenge du har ledningene. mye er ferdigopplagt og da. dette er vertfall mine erfaringer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Oktober 24, 2004 Share Skrevet Oktober 24, 2004 då finst d ENDA fleire utgaver! blokk frå 320i 86 mod passa jaffal ikkje på en 520i 89 mod! 87 mod 325ix motor passa ikkje i en "vanli" 325. ikkje motorfeste å anna utvendi dritt. men støpinga i blokka. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet Oktober 24, 2004 Share Skrevet Oktober 24, 2004 då finst d ENDA fleire utgaver! blokk frå 320i 86 mod passa jaffal ikkje på en 520i 89 mod! 87 mod 325ix motor passa ikkje i en "vanli" 325. ikkje motorfeste å anna utvendi dritt. men støpinga i blokka. nei d med ix vet jeg om men d er d eneste som ikke passer over ens. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Oktober 24, 2004 Share Skrevet Oktober 24, 2004 synd ej ikkje he bilde men,, motoren passa jaffal ikkje i bilen min... hadde den jort d hadde ej montert den.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå