Lien Skrevet Oktober 21, 2004 Share Skrevet Oktober 21, 2004 Har gått til innkjøp av et sett med 18" bmw felger som skal stå på min E36 318i -91.. Disse skal skos med 225/40-18 dekk.. Har ikke fått de enda, men lurte på om jeg trenger å valse buene for å få plass til dem? Sitter gass dempere på bilen, og jeg er rimelig sikker på at det er 60/40 senkesett (satt på bilen da jeg fikk den).. Fikk høre at denne kombinasjonen muligens kunne trenge valsing og kanskje noen gummiputer på fjørene bak (subbing når bilen har 5 passasjer?), men jeg veit ikke hva dere mener? Helt sikkert noen som har erfaringer med dette! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.I.B Skrevet Oktober 21, 2004 Share Skrevet Oktober 21, 2004 Det spørs jo hvor brede felgene dine er da og hvilket ET (innpress) felgene har.... Har du rett innpress (35-38?) og felgenes bredde ikke er over 8,5" så går det nok uten problemer.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Oktober 21, 2004 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2004 originale bmw ligger vell rundt dette innpresset, gjør det ikke? Bredden er jeg ikke helt sikker på siden det er brukte felger, men skal sjekke det opp.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.I.B Skrevet Oktober 21, 2004 Share Skrevet Oktober 21, 2004 Jepp. ET 35 - 38 er normalt på 8X18" og 8,5x18" BMW felger ja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leonard Skrevet Oktober 21, 2004 Share Skrevet Oktober 21, 2004 8,5x18" med 225 skulle gå fint det, så lenge du har innpress på over 35mm. Vet om folk som her senket E36 75mm med 18", og det var god klaring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Oktober 21, 2004 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2004 Bra.. Da slipper jeg stresset med å valse buer Det gjenstår jo å se da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet November 3, 2004 Forfatter Share Skrevet November 3, 2004 Har fått dem på og dem ble usedvanlig fine Problemet er at på fullt rattutslag subber hjulene på innsiden av bua (veggen mot motorrommet), men ikke på selve lakken.. Dekka subber på plastikken som sitter på veggen i hjulbua.. Karakteriserer dette som subbing på EU-kontroll, eller? Jeg kan jo ta av plastikken og skjære ut en bit, men det har vell ikke noe å si om jeg bare sliter ned gummien ettersom jeg kjører?? Det er jo tross alt ikke ofte man legger over helt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Desloch Skrevet Januar 15, 2005 Share Skrevet Januar 15, 2005 *vekke liv i gammel topic* Subber den bak? Mine 17" (8x18 framme, 215/45/17) går borti ved fullt rattutslag. Tror det var samme som din gjorde. Hvordan blir det da med 18", siden de er enda større? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Januar 15, 2005 Share Skrevet Januar 15, 2005 Har fått dem på og dem ble usedvanlig fine Problemet er at på fullt rattutslag subber hjulene på innsiden av bua (veggen mot motorrommet), men ikke på selve lakken.. Dekka subber på plastikken som sitter på veggen i hjulbua.. Karakteriserer dette som subbing på EU-kontroll, eller? Jeg kan jo ta av plastikken og skjære ut en bit, men det har vell ikke noe å si om jeg bare sliter ned gummien ettersom jeg kjører?? Det er jo tross alt ikke ofte man legger over helt.. Slik subbing tror jeg er vanskelig å unngå med annet enn 15" orginale hjul.. Jeg har orginale 17" M3 felger på sommerhjulene mine og selv de hjulene der tar borti på innsiden ved fullt rattutslag. Hadde de hatt litt lavere innpress hadde det nok gått men jeg synest det er litt merkelig at orginale hjul skal ta borti. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Desloch Skrevet Januar 15, 2005 Share Skrevet Januar 15, 2005 Ok! Men tror dere 18" felger med 225/40/18 tar oppi kanten bak (med og uten passasjerer)? Har 235/40/17 nå, så de tar ikke i i siden bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaute Skrevet Januar 15, 2005 Share Skrevet Januar 15, 2005 Slik subbing tror jeg er vanskelig å unngå med annet enn 15" orginale hjul..Jeg har orginale 17" M3 felger på sommerhjulene mine og selv de hjulene der tar borti på innsiden ved fullt rattutslag. Hadde de hatt litt lavere innpress hadde det nok gått men jeg synest det er litt merkelig at orginale hjul skal ta borti. M3 har ikke samme fjærben/nav som du har, og det kan kanskje utgjøre den lille forskjellen?Min subber ikke med 8X18 og 225/40-18 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Januar 15, 2005 Share Skrevet Januar 15, 2005 Ok!Men tror dere 18" felger med 225/40/17 tar oppi kanten bak (med og uten passasjerer)? Har 235/40/17 nå, så de tar ikke i i siden bak. Det kommer helt an på hva slags innpress det er på felgene. Har de stått på E36 før er det sikkert rett innpress og da går det helt fint. Og en ting til. 18" felger trenger 18" dekk, 17" felger trenger 17" dekk. Sjekk postene dine en gang til så forstår du hva jeg mener Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Januar 15, 2005 Share Skrevet Januar 15, 2005 M3 har ikke samme fjærben/nav som du har, og det kan kanskje utgjøre den lille forskjellen? Min subber ikke med 8X18 og 225/40-18 Det kan være noe der ja, er jo litt merkelig at det skal ta borti. Felgene har forholdsvis høyt innpress også, husker ikke tallet nå men der er godt over 40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå