Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått til innkjøp av et sett med 18" bmw felger som skal stå på min E36 318i -91.. Disse skal skos med 225/40-18 dekk.. Har ikke fått de enda, men lurte på om jeg trenger å valse buene for å få plass til dem? Sitter gass dempere på bilen, og jeg er rimelig sikker på at det er 60/40 senkesett (satt på bilen da jeg fikk den)..

Fikk høre at denne kombinasjonen muligens kunne trenge valsing og kanskje noen gummiputer på fjørene bak (subbing når bilen har 5 passasjer?), men jeg veit ikke hva dere mener? Helt sikkert noen som har erfaringer med dette! 8)

Skrevet

Det spørs jo hvor brede felgene dine er da og hvilket ET (innpress) felgene har.... Har du rett innpress (35-38?) og felgenes bredde ikke er over 8,5" så går det nok uten problemer....

Skrevet

originale bmw ligger vell rundt dette innpresset, gjør det ikke? Bredden er jeg ikke helt sikker på siden det er brukte felger, men skal sjekke det opp..

  • 2 weeks later...
Skrevet

Har fått dem på og dem ble usedvanlig fine :) Problemet er at på fullt rattutslag subber hjulene på innsiden av bua (veggen mot motorrommet), men ikke på selve lakken.. Dekka subber på plastikken som sitter på veggen i hjulbua.. Karakteriserer dette som subbing på EU-kontroll, eller? Jeg kan jo ta av plastikken og skjære ut en bit, men det har vell ikke noe å si om jeg bare sliter ned gummien ettersom jeg kjører?? Det er jo tross alt ikke ofte man legger over helt..

  • 2 months later...
Skrevet

*vekke liv i gammel topic*

Subber den bak? Mine 17" (8x18 framme, 215/45/17) går borti ved fullt rattutslag. Tror det var samme som din gjorde. Hvordan blir det da med 18", siden de er enda større?

Skrevet
Har fått dem på og dem ble usedvanlig fine :) Problemet er at på fullt rattutslag subber hjulene på innsiden av bua (veggen mot motorrommet), men ikke på selve lakken.. Dekka subber på plastikken som sitter på veggen i hjulbua.. Karakteriserer dette som subbing på EU-kontroll, eller? Jeg kan jo ta av plastikken og skjære ut en bit, men det har vell ikke noe å si om jeg bare sliter ned gummien ettersom jeg kjører?? Det er jo tross alt ikke ofte man legger over helt..

Slik subbing tror jeg er vanskelig å unngå med annet enn 15" orginale hjul..

Jeg har orginale 17" M3 felger på sommerhjulene mine og selv de hjulene der tar borti på innsiden ved fullt rattutslag. Hadde de hatt litt lavere innpress hadde det nok gått men jeg synest det er litt merkelig at orginale hjul skal ta borti.

Skrevet
Slik subbing tror jeg er vanskelig å unngå med annet enn 15" orginale hjul..

Jeg har orginale 17" M3 felger på sommerhjulene mine og selv de hjulene der tar borti på innsiden ved fullt rattutslag. Hadde de hatt litt lavere innpress hadde det nok gått men jeg synest det er litt merkelig at orginale hjul skal ta borti.

M3 har ikke samme fjærben/nav som du har, og det kan kanskje utgjøre den lille forskjellen?

Min subber ikke med 8X18 og 225/40-18

Skrevet
Ok!

Men tror dere 18" felger med 225/40/17 tar oppi kanten bak (med og uten passasjerer)? Har 235/40/17 nå, så de tar ikke i i siden bak.

Det kommer helt an på hva slags innpress det er på felgene. Har de stått på E36 før er det sikkert rett innpress og da går det helt fint.

Og en ting til. 18" felger trenger 18" dekk, 17" felger trenger 17" dekk.

Sjekk postene dine en gang til så forstår du hva jeg mener :wink:

Skrevet
M3 har ikke samme fjærben/nav som du har, og det kan kanskje utgjøre den lille forskjellen?

Min subber ikke med 8X18 og 225/40-18

Det kan være noe der ja, er jo litt merkelig at det skal ta borti. Felgene har forholdsvis høyt innpress også, husker ikke tallet nå men der er godt over 40.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...