BMW525i Skrevet Oktober 25, 2004 Share Skrevet Oktober 25, 2004 I morres når jeg kjørte til arbeid hørte jeg et smell, slik som stein i hjulbuene, men mye høyere. Tror en fjær knakk, bilen føles nervøs ut nå. Hvis en fjær knekker, blir den tyngre eller lettere å dytte ned pansere? Til meg er den ganske stiv på høyre siden, mens den er lettere på venstre. Har Bilstein dempere, men vet ikke hvilke fjærer som står på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kure Skrevet Oktober 25, 2004 Share Skrevet Oktober 25, 2004 Den blir iallefall ikke tyngere. Men det er ikke sikkert du merker forskjell heller, verken når det gjelder lyder eller kjøre egenskaper. Kommer ann på hvordan fjæren er knekt. Men som regel blir nok bilen litt rar å kjøre, og du vil høre ulyder når du kjører over dumper som får fjærene til å jobbe, eks fartsdumper. Men hvorfor ikke hare jekke opp bilen, ta av hjulet og sjekke fjæren.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW525i Skrevet Oktober 26, 2004 Forfatter Share Skrevet Oktober 26, 2004 Status nå: Det er trolig topplagre på høyre demper\fjær som gjør at det blir en slik lyd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå