Fr4nk Skrevet November 5, 2004 Share Skrevet November 5, 2004 Noen som vet om det sitter abs sensorer på bakhjulene på en 92 modell E36? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaute Skrevet November 5, 2004 Share Skrevet November 5, 2004 Har den ABS bremser? Hvis den har det, så sitter det nok sansynligvis ABS sensorer der, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 6, 2004 Share Skrevet November 6, 2004 Har ikke det alltid vært standard på alle E36er? Kanskje bare sekserne som hadde det i starten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaute Skrevet November 6, 2004 Share Skrevet November 6, 2004 Jeg husker faktisk ikke helt nøyaktig hvordan det var, men jeg mener bestemt at det var en del modeller som ble levert uten ABS hvertfall. Lurer på om du har rett mht 6-erne Gunnar? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iSmannen Skrevet November 6, 2004 Share Skrevet November 6, 2004 Min 1991 E36 318i hadde ikke ABS. Det var egentlig ikke så mye den hadde, bortsett fra defekt takluke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 6, 2004 Share Skrevet November 6, 2004 Hadde din 318i skive eller trommel bak, iSmannen? Lien, hvis du leser dette, du har jo skiver bak, har du ABS? Kanskje det var standard med ABS på alle bilene med skive (altså 318is/320i og oppover)... og at ABS var ekstrautstyr på 316i/318i, og når man fikk ABS fikk man skiver bak... Nå var alt dette litt off-topic, men jeg er enig med Gaute, hvis bilen har ABS har den nok sensorer bak også. Siden fremhjulene som regel vil låse opp først, vil det vel være litt rart om de kontrollerer ABSen på bakhjulene også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iSmannen Skrevet November 6, 2004 Share Skrevet November 6, 2004 Du er nok inne på noe der. Min hadde tromler bak og solide skiver fremme. Savnet egentlig aldri ABS'en så veldig til tross for mange turer til fjells vintersdagen. Det beror nok litt på kjøremønster også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 6, 2004 Share Skrevet November 6, 2004 Femmeren er den første bilen min uten ABS, så det blir spennende å se hvordan det blir på glatta. Har kjørt uten før, men jeg komme neppe til å pumpebremse helt automatisk de første gangene jeg må reaksjonsbremse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gizle Skrevet November 7, 2004 Share Skrevet November 7, 2004 Mulig at det stemmer det. Min 1991 E36 316i hadde skiver fremme og bak OG ABS-bremser. Men jeg tror muligens også at de med tromler hadde ABS også. Min bror hadde en '93 E36 316iA m/ABS og tromler bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå