|_BMW_| Skrevet November 7, 2004 Share Skrevet November 7, 2004 Kikka bak dekselet i bagasjerommet på venstre side, der fant jeg en sort boks med masse ledninger koplet til.... Noen som vet hva dette er?!? Er det forsterkeren til musikk anlegget?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 7, 2004 Share Skrevet November 7, 2004 Er nok en sjanse for at det er effektforsterkeren ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|_BMW_| Skrevet November 7, 2004 Forfatter Share Skrevet November 7, 2004 hehe...oki=) Menne er d mulig og ta noen signaler fra denne og til en ekstern forsterker som skal drive en sub? så lenge jeg har omformer som gjør høynivå til lavnivå? Noen som har peil?!? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet November 7, 2004 Share Skrevet November 7, 2004 jeg spurte om d der på siste e39 og d skulle vær mulig ja. med en forsterker som fikser d. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|_BMW_| Skrevet November 7, 2004 Forfatter Share Skrevet November 7, 2004 Oki du vet ikke noe mere eksakt? Hvor jeg kan hente signaler til en subwoofer liksom?=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 7, 2004 Share Skrevet November 7, 2004 Høynivå har du jo både på utgangene på forsterkeren og inn på alle høyttalerne, så det er vel bare å velge og vrake. Verre med lavnivå... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|_BMW_| Skrevet November 7, 2004 Forfatter Share Skrevet November 7, 2004 Ja, men jeg MÅ vel ofre to høytalere da eller??? Eller er det en mulighet og koble det sånn at alt fungerer pluss at denne forsterkeren for tilstrekelig signal?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E39-523 Skrevet November 7, 2004 Share Skrevet November 7, 2004 Kan det ikke funke rett og slett å parallellkople kablene til høytallerne da, inn i forsterkeren? Du vil da halvere impedansen tror jeg, men det igjen vil jo føre til "høyere" effekt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet November 7, 2004 Share Skrevet November 7, 2004 Ikke alltid like lurt. Bør nok vite hva sluttrinnet tåler i ohm. Lett å brenne de om man går for lavt. Finnes det ikke sub utgang på E39 da? Kan jo leveres orginalt med sub. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haldor Skrevet November 8, 2004 Share Skrevet November 8, 2004 Kan det ikke funke rett og slett å parallellkople kablene til høytallerne da, inn i forsterkeren? Du vil da halvere impedansen tror jeg, men det igjen vil jo føre til "høyere" effekt? Ved paralellkobling så halveres impedansen ja og igjen oppnår høyere effekt. Derimot som DieselPower sier så kan dette ødelegge foresterkeren hvis den ikke er dimensjonert for dette. Hvis forsterkeren er oppgitt til å tåle 2ohm så går det greit, forutsatt at høyttalerne er 4ohm (de fleste er det) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet November 8, 2004 Share Skrevet November 8, 2004 Kan du ikkje bare strekke en signal kabel til en forsterker og kopple subben på den? Det som alle andre må gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet November 8, 2004 Share Skrevet November 8, 2004 Kan du ikkje bare strekke en signal kabel til en forsterker og kopple subben på den? Det som alle andre må gjøre? hadde d vært så enkelt hadde vi vel ikke diskutert d så masse. d er ikke utgang til phono kabel på spilleren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|_BMW_| Skrevet November 8, 2004 Forfatter Share Skrevet November 8, 2004 Det burde jo være utganger til sub, men ingen som jeg har verti kontakt med vet noe om dette! Det er jo sant at E-39 kan leveres med sub, men da burde jo ledningene\utgangene være klare til bruk også i biler som ikke er levert med subb??? Noen som vet?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 8, 2004 Share Skrevet November 8, 2004 Er nok større forsterker i de som har woofere, men uansett er det snakk om 2x5", så det er ikke allverdens... Her har du uansett det du trenger: http://www.bmwtips.com/tipsntricks/basslink_files/basslink.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå