bmw-power Skrevet November 9, 2004 Share Skrevet November 9, 2004 Hei! Er det en stor kunst å bytte fra den orginale 1,8i til en f.eks 2.0 eller 2,5? Er en 1991 modell 318i, må jeg ha motor fra E-36 eller får jeg putta nedi en fra E-30 E-28 o.l uten for store moddinger? Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breitling Skrevet November 10, 2004 Share Skrevet November 10, 2004 Er ikke helt sikker på hvor mye du må modde for å få plass til en E30 motor i en E36, ville heller ha satsa på en 6cyl E36 motor, den får du ned uten store problemer. Traversen er den samme, trenger bare å bytte motorfester, girkasse, kardang og helst bakstell oxo. Ledningsnettet er bare plug&play Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-power Skrevet November 10, 2004 Forfatter Share Skrevet November 10, 2004 ja, tenker mest på en 6er fra E-36 ja, men tusen takk for nyttig info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boost Skrevet November 14, 2004 Share Skrevet November 14, 2004 Er ikke helt sikker på hvor mye du må modde for å få plass til en E30 motor i en E36, ville heller ha satsa på en 6cyl E36 motor, den får du ned uten store problemer. Traversen er den samme, trenger bare å bytte motorfester, girkasse, kardang og helst bakstell oxo. Ledningsnettet er bare plug&play hei... so ledningsnette treng eg ikkje å byta om eg bytter ifra min is til ein 6cyl??? har e-36 eg:) korleis ere å skaffa turbo å grenrør til 6cyl?? prisa på det:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breitling Skrevet November 14, 2004 Share Skrevet November 14, 2004 hvis du har en 318iS så trenger du selfølgelig å bytte ledningsnettet også, blir litt problematisk å koble på en 6 cyl motor på et 4 cyl ledninsnett, men det er jo verdens minste problem å få ledningsnettet koblet opp. Når det gjelder turob intercooler til 6 cyl, så vet jeg at www.streetdesign.no har komplette sett, koster rundt 30.000,-. Men motoren din skal jo oxo tåle denne påkjenningen så den må nok uansett modifiseres for x antall tusen kroner den også for å holde over tid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gizle Skrevet November 14, 2004 Share Skrevet November 14, 2004 Sats heller på ett bolt-on-turbo sett. Du får sikkert sett som gir 180HK/280Nm .... skulle vel rekke. Dessuten sparer du vek i forhold til de tunge rekkesekserene. Du beholder kjøreegenskapene, du slipper å bytte bremser/fjærer osv osv osv .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet November 14, 2004 Share Skrevet November 14, 2004 Er disse bolt on kitene noe å satse på da? Man bygger jo ikke om noe innvendig i motoren.. Det kan jo fort ødelegges når resten av bilen ikke er bygd for påkjenningen..(girkassse, bakaksling, selve motoren) Kan jo raskt bli mer kostbart enn et skikkelig kit med stempler og full pakke... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 14, 2004 Share Skrevet November 14, 2004 Har inntrykk av at det som regel går bra så lenge de ikke lader stort mer enn 0.4 bar. Det er det som er normalt på slike kits.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gizle Skrevet November 14, 2004 Share Skrevet November 14, 2004 Gearkassa tåler det, drivverket tåler det og hvis man ikke på død og liv skal launch'e hver eneste gang man setter bilen i gang, og drar den helt til 6000rpm i 1'ste gir før man legger inn andre, varer disse motorene. Man må huske på at BMW har sikkert dratt av 40% på topp effekt, før man legger motoren ut for masseproduksjon. Så ved normal bruk skulle vel M40 hatt 140HK. Så hvis man igjen hiver 20, 30 eller 40 HK opp på dette, ved max uttak av kraft i perioder, ser jeg ikke som kritisk. Men som oftest blir det til at man kjører MER aggressivt når man har montert ett slikt kit, enn da man ikke hadde det. Så det blir vel vanskelig å holde seg innenfor rimelighetens grenser for hva motoren kan tåle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet November 14, 2004 Share Skrevet November 14, 2004 Fort gjort at en blir litt tung på labben(foten) da ja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breitling Skrevet November 17, 2004 Share Skrevet November 17, 2004 har dere noen referanser til noen som har et slikt bolt-on kit?? Og hvor man evt får tak i et sånt?? (linker etc) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gizle Skrevet November 18, 2004 Share Skrevet November 18, 2004 Foto & Kilde: Ove Kvam http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/diskusjon_gren.asp?IdNr=181308 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå