Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det en stor kunst å bytte fra den orginale 1,8i til en f.eks 2.0 eller 2,5?

Er en 1991 modell 318i, må jeg ha motor fra E-36 eller får jeg putta nedi en fra E-30 E-28 o.l uten for store moddinger?

Takker for svar :wink:

Skrevet

Er ikke helt sikker på hvor mye du må modde for å få plass til en E30 motor i en E36, ville heller ha satsa på en 6cyl E36 motor, den får du ned uten store problemer. Traversen er den samme, trenger bare å bytte motorfester, girkasse, kardang og helst bakstell oxo. Ledningsnettet er bare plug&play

Skrevet
Er ikke helt sikker på hvor mye du må modde for å få plass til en E30 motor i en E36, ville heller ha satsa på en 6cyl E36 motor, den får du ned uten store problemer. Traversen er den samme, trenger bare å bytte motorfester, girkasse, kardang og helst bakstell oxo. Ledningsnettet er bare plug&play

hei...

so ledningsnette treng eg ikkje å byta om eg bytter ifra min is til ein 6cyl??? har e-36 eg:)

korleis ere å skaffa turbo å grenrør til 6cyl?? prisa på det:)

Skrevet

hvis du har en 318iS så trenger du selfølgelig å bytte ledningsnettet også, blir litt problematisk å koble på en 6 cyl motor på et 4 cyl ledninsnett, men det er jo verdens minste problem å få ledningsnettet koblet opp.

Når det gjelder turob intercooler til 6 cyl, så vet jeg at www.streetdesign.no har komplette sett, koster rundt 30.000,-. Men motoren din skal jo oxo tåle denne påkjenningen så den må nok uansett modifiseres for x antall tusen kroner den også for å holde over tid

Skrevet

Sats heller på ett bolt-on-turbo sett. Du får sikkert sett som gir 180HK/280Nm .... skulle vel rekke. Dessuten sparer du vek i forhold til de tunge rekkesekserene. Du beholder kjøreegenskapene, du slipper å bytte bremser/fjærer osv osv osv ..

Skrevet

Er disse bolt on kitene noe å satse på da? Man bygger jo ikke om noe innvendig i motoren.. Det kan jo fort ødelegges når resten av bilen ikke er bygd for påkjenningen..(girkassse, bakaksling, selve motoren) Kan jo raskt bli mer kostbart enn et skikkelig kit med stempler og full pakke... :roll:

Skrevet

Gearkassa tåler det, drivverket tåler det og hvis man ikke på død og liv skal launch'e hver eneste gang man setter bilen i gang, og drar den helt til 6000rpm i 1'ste gir før man legger inn andre, varer disse motorene.

Man må huske på at BMW har sikkert dratt av 40% på topp effekt, før man legger motoren ut for masseproduksjon. Så ved normal bruk skulle vel M40 hatt 140HK. Så hvis man igjen hiver 20, 30 eller 40 HK opp på dette, ved max uttak av kraft i perioder, ser jeg ikke som kritisk.

Men som oftest blir det til at man kjører MER aggressivt når man har montert ett slikt kit, enn da man ikke hadde det. Så det blir vel vanskelig å holde seg innenfor rimelighetens grenser for hva motoren kan tåle. :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...