touring Skrevet November 9, 2004 Skrevet November 9, 2004 Viss du kobler fra batteriet,så virkar ikkje sentrallåsen. Men virkar sentrallåsen ved heilt flatt batteri?
Ettertenning Skrevet November 9, 2004 Skrevet November 9, 2004 Skulle ikkje tro det nei. sentrallåsen er jo styrt av en elektrisk motor. som trenger strømm. eg skulle låne en bil en gang, der var det flatt batteri og da virka ikkje sentrallåsen. men fikk opnet døra med nøkkelen
Gunnar Skrevet November 9, 2004 Skrevet November 9, 2004 Den trenger strøm for å operere, ja. Men er ikke så mye som skal til. Sentrallåsen kan fungere selv om batteriet er så tomt at du ikke får starta bilen.
touring Skrevet November 9, 2004 Forfatter Skrevet November 9, 2004 Ja var egentlig da eg lurte på om ein kom inn i bilen med heilt flatt batteri, for har sett batteriet på lading(frakoblet) og døra gjekk ikkje opp med nøkkel i låsen. Men går nok opp da når da er tilkobla.
Drage Skrevet November 9, 2004 Skrevet November 9, 2004 Eg hadde flatt batteri på bilen min i sommer når eg kom ut fra jobb, sto der og vridde med nøkkeln. Einaste eg fekk opp var bakluka, skjønna ikkje kvifor. Har hatt bilar med sentral lås som eg har oppna uten straum, av anna merke sjølvsagt. Måtte ha viking til og oppne bilen for meg.
Turbo-Knut Skrevet Desember 7, 2005 Skrevet Desember 7, 2005 Eg hadde flatt batteri på bilen min i sommer når eg kom ut fra jobb, sto der og vridde med nøkkeln. Einaste eg fekk opp var bakluka, skjønna ikkje kvifor. Har hatt bilar med sentral lås som eg har oppna uten straum, av anna merke sjølvsagt. Måtte ha viking til og oppne bilen for meg. Bilen min har stått ubrukt en stund, og jeg tok av minus polskoen fra batteriet da jeg parkerte den, og smelte så klart på plass panseret, og i dag skulle jeg hente noe inni den, men får ikke låst opp noen av dørene, eneste jeg får åpna er bakluka... Men selv en BMW kan da gå tom for strøm, og det må vel gå ann å få låst opp uten strøm vel.. er det noen som har noen tips?
Dan Skrevet Desember 7, 2005 Skrevet Desember 7, 2005 Batteriet mitt tok kvelden for 2 år siden, men fikk låst opp med sentrallåsen likevel. Har alarm også som er tilkoblet sentrallåsen og alt blinket som normalt. Men startet gjorde den ikke.
Turbo-Knut Skrevet Desember 7, 2005 Skrevet Desember 7, 2005 Ja, men jeg tok som sagt av batteriet, så her er d null strøm. Sjåfør-døren: får vridd nøkkelen 90 grader mot høyre, og ca 45 grader venstre, når jeg vipper opp døråpneren kommer den et lite stykke lengre, men ingen reaksjon på låse-tappen innvendig. Passasjerdøren: får vridd nøkkelen 90 grader mot venstre, ca 45 grader høyre, men når jeg vipper opp døråpneren kan nøkkelen dreies 90 grader også mot høyre, men uten livstegn på låse-tappen. Skulle tro men skulle kunne låse opp uten strøm, hadde iallefall vært en stor fordel.. Får vel prøve med en varmluftspistol i morgen i tilfelle noe kan ha frosset... Men vær så snill å skriv dersom du har vært borti det samme selv!
Runar-CSi Skrevet Desember 8, 2005 Skrevet Desember 8, 2005 E34`ene kan være skikkelig idioter med tomt batteri.... vet ikke hvor mange ganger jeg har hatt hue og ei hand igjennom "skipose" hullet i baksetet med en pizza spade i handa... men det funker....
Bjørn 320 Skrevet Desember 8, 2005 Skrevet Desember 8, 2005 Men selv en BMW kan da gå tom for strøm, og det må vel gå ann å få låst opp uten strøm vel.. er det noen som har noen tips? Lat opp bakluka og kobl eit 12V-batteri på noko som skal ha 12V, f.eks lampa der baki. Dermed skal det vel vere muleg å få nok straum på "nettet" til å opne opp resten
Lien Skrevet Desember 8, 2005 Skrevet Desember 8, 2005 hmm, dette hørtes rart ut.. Min kan åpnes ved tomt batteri, noe som da tyder på at det er individuelt om bilene er vrange eller ikke?
Rope Skrevet Desember 8, 2005 Skrevet Desember 8, 2005 hørtes rart ut det der, men det kan jo også ha sammenheng med at det er kaldt ute.... men pizza spade igjennom bakluka hørtes ut som en fin idê
Turbo-Knut Skrevet Desember 9, 2005 Skrevet Desember 9, 2005 Fikk låst opp bilen i går, tok ut ene pæra i bagasjerommet, og kobla til en slik "Start-Boost'er" og da gikk det Takk for svar du 32097 , men jeg fikk ordnet det før jeg såg svaret ditt Det finnes faktisk en grunn til at låsene er slik; Tyverisikring, for dersom det er alarm på bilen og tyvene tar strømmen, så får de ikke låst opp bilen
Bjørn 320 Skrevet Desember 9, 2005 Skrevet Desember 9, 2005 Fikk låst opp bilen i går, tok ut ene pæra i bagasjerommet, og kobla til en slik "Start-Boost'er" og da gikk det Takk for svar du 32097 , men jeg fikk ordnet det før jeg såg svaret ditt Hehe, no problem Men for å sei det slik...eg ville i allfall ikkje ha starta motoren med den start-booster-tingen tilkobla i lampa di...då hadde du nok teke ein sikring før du hadde klart å sei poff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå