///M Skrevet November 9, 2004 Share Skrevet November 9, 2004 Nå har jeg aldri gjort dette personlig, så lurer da på hva er fremgangsmåten for et Naf Kontroll på bilen, og hvor det er billigst å gjøre det. Får jeg vite alle feila i bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cervin Skrevet November 9, 2004 Share Skrevet November 9, 2004 Denna gjør du vell hos NAF Biltilsynet eller noe.. Trodde det hette naf der jeg gjorde det.. Di skjekker masse ting på bilen, titter på motoren, utslipp, skjekker for rust på alle mulige steder.. Calibraen jeg hadde inne hadde for stort Co2 utslipp, lekk i bagasjerommet, rust i bagasjerommet, rust i kanalene, rust inni skjermene, sprekk i blokka, lakk olje og noe til jeg ikke husker.. Hadde det ikke vert for den kontrollen kunne jeg gått rett i fella.. Så kjøper du privat og er litt usikker på tilstanden på bilen finner NAF fort ut om noe er galt med den.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 9, 2004 Share Skrevet November 9, 2004 NAF-kontroll gjøres hos NAF, og er billigst hos NAF (fordi ingen andre utfører NAF-kontroll...). Tilstandsrapport kan du få andre steder... Ingen av delene er noen garanti for at det ikke kan dukke opp andre feil. Som nevnt tidligere var NAF 100% sikre på at en Audi A6 2.8TDI kun var kjørt det som stod på telleren, altså 95.000km. Det viste seg senere at den var kjørt 195.000km, og det oppdaga de ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet November 9, 2004 Forfatter Share Skrevet November 9, 2004 Hvor mye koster dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi Berg Skrevet November 9, 2004 Share Skrevet November 9, 2004 For å ta NAF kontroll må man være NAF medlem. Ta kontakt med nermeste NAF stasjon og si hva denne testen skal brukes til. Pk(EU) kontroll, salgstest, kjøpstest, garantiutløpstest. De har vel noen tester til. Disse testene er forholdsvis rimelige å få utført. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 9, 2004 Share Skrevet November 9, 2004 For å ta NAF kontroll må man være NAF medlem. De er faktisk akkurat åpnet for ikke-medlemmer også! http://www.naf.no/eway/default0.asp?pid=269&oid=0&e=0&trg=MainPage_4353&MainPage_4353=3004:252349::0:4359:3:4353;4358;::10:0:0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet November 9, 2004 Share Skrevet November 9, 2004 NAF sjekker det meste, men de er ikke så flinke... De legger ikke merke til dynamoer som er delvis defekte, vannpumper som har røket og vifter som er skeive f.ex... Men de fyller på olje gratis, det skal de ha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet November 10, 2004 Share Skrevet November 10, 2004 Og slaurane måler ikkje kompresjon noe som di definnitivt burde begynne med. har funne meir feil på bilen min eg en det di på naf testen gjorde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aguilera Skrevet November 10, 2004 Share Skrevet November 10, 2004 Naf tar rundt ca 500 kr for en slik test, og gir deg en kjøpsanbefaling viss de mener bilen er et godt kjøp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kure Skrevet November 10, 2004 Share Skrevet November 10, 2004 Naf test til ca500 er en eu kontroll. Salgstest ligger på ca 1400 og service test på ca 2100 ( med tillegg hvis du skal ha ojle skift osv) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aguilera Skrevet November 10, 2004 Share Skrevet November 10, 2004 Naf test til ca500 er en eu kontroll. Salgstest ligger på ca 1400 og service test på ca 2100 ( med tillegg hvis du skal ha ojle skift osv) Ikke der jeg tok salgstest ihvertfall... Naf på Forus! Ga ca 500 for en slik test...d var ikke eu kontroll!!! Det er vel et par år siden da...Men det skulle da ikke stige så¨sinnsykt mye i pris på et par år?!? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet November 10, 2004 Share Skrevet November 10, 2004 Naf salgstest: Veil.pris fra kr 1.470,- for medlemmer (tillegg for ikke-medlemmer kr. 400) Naf test ved kjøp: Veil. pris kr 1690,- for medlemmer (tillegg for ikke-medlemmer kr. 400) Når bilen har gått igjennom NAF Test ved kjøp kan du kjøpe en 6 måneders garanti (eller 10.000 kjørte km) innen 10 dager fra testen ble utført. Veil. pris kr. 890,- for medlemmer (garantien tilbys kun til medlemmer) Hvis bilen er eldre enn 12 år eller har gått over 200.000 km kan du bestille NAF Kjøpsråd Veil. pris kr. 995,- for medlemmer (tillegg for ikke-medlemmer kr. 400) Naf garantutløpstest:Veil. pris fra kr 1.520,- for medlemmer (tillegg for ikke-medlemmer kr. 400) Naf service test:PKK er inkludert om ønskelig Veil pris fra kr 2.200,- for medlemmer (tillegg for ikke-medlemmer kr. 400) Naf drifttest:PKK er inkludert om ønskelig. Veil. pris fra kr 1.260,- for medlemmer. (tillegg for ikke-medlemmer kr. 400) Oljeskift (man betaler kun for olje/filter) og Hjulstillingsmåling (fra kr 370,-) kan kjøpes i tillegg. Periodisk kjøretøykontroll:Veil. pris fra kr. 470 (for bensinbiler inkl. avgassmåling) Veil. pris dieselbiler fra kr. 590 (inkl. røykgassmåling) Tillegg: Støymåling kr 70,-. (Støymåling utføres ved behov) Etterkontroll: Veil. pris fra kr 180,- for medlemmer og fra kr 200,- for ikke medlemmer. Medlemskap i NAF NAF kan tilby et medlemskap som er tilpasset deg. Under viser vi deg hvilke medlemskap vi kan tilby, og til høyre kan du finne mer informasjon om hvert enkelt medlemskap. Medlemskap:Hovedmedlemskap Hovedmedlemskapet inkluderer alle basisfordelene, samt tilgang til veitjenesten Prisen for et hovedmedlemskap er kr. 765,- Basismedlemskap Basismedlemskapet gir deg tilgang til alle basistjenestene i NAF Prisen for et basismedlemskap er kr. 485,- Utvidet medlemskap Et utvidet medlemskap gir deg tilgang til alle basisfordelene, veitjenesten, samt en servicetest. Prisen for et utvidet medlemskap er kr. 2.410,- Naf Ung 0-24 NAFUng 0-24 gir deg tilgang til basistjenestene, med unntak av veitjenesten, juridiske tjenester, Motor og veiboka. Prisen for et NAF Ung 0-24 medlemskap er kr. 150,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kure Skrevet November 10, 2004 Share Skrevet November 10, 2004 Det høres ut som kanske riktige priser Balleknalle kommer med der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet November 10, 2004 Forfatter Share Skrevet November 10, 2004 Takk for infoen balleknalle og takk til dere alle andre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet November 11, 2004 Share Skrevet November 11, 2004 Bare hyggelig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå