Gå til innhold

Bytte M52-20 med M52B25-28 ? (E36 Touring)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Av ren nysgjerrighet lurte jeg på hva må skiftes for å få en M52B25 eller 28 ned i en E36 Touring? (M52B20 står i den nå)

Eller kan noen gi meg en link til deleoversikt for de forskjellige variantene så kan jeg sjekke dette selv?

Skrevet

Jeg er ikke heeelt sikker, men det blir vel noe slikt:

-Motor

-Motorstyring (hjerne)

-Luftfilterboks (muligens)

-Eksos

-Girkasse og drivlinje ellers kan brukes, men det er ikke dimensjonert for det....

-Bremseskiver/calipere bak (ventilerte) for å få det godkjent.

Skrevet

Vil bli bra aks med 320-utvekslingen. :)

Har sett biler med original drivlinje som har holdt 200 gamp helt fint, men er sikkert greit å ta litt hensyn...

Skrevet

Thanks for input :)

Hehe ja hvis 320-kassen hadde blitt beholdt hadde aksen vært finfin...

Drømmen om mer er alltids tilstede :)

Sjekka i Tyskland og for ca 3.000Euro har du motor + girkasse hmmmm......

Skrevet

Var kun delepris jeg fant etter ett kjapt søk. Hvis dette blir kjøpt via firma er tysk moms fradragsberettiget men norsk moms tilfaller. Hvis privat intet fradrag for tysk moms mens norsk moms tilfaller.

Ellers så må engangsavgiften for effektdelen (differans mellom før/etter) betales så det spør om det er noe vits... Her kommer bilens alder (tid i Norge) inn i bildet.

Dvs hvis 320 ble importert i år ville effektavgiften vært ca 66.000kr hvis jeg bygget den om til 328.

Hvis bilen ble importert rett over 5 år siden blir avg. 33.000kr (50%)

Når bilen har vært i Norge over 10 år tilfaller ingen effektavgift.

Jeg kikka på www.autoscout24.de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...