Haldor Skrevet November 10, 2004 Share Skrevet November 10, 2004 Av ren nysgjerrighet lurte jeg på hva må skiftes for å få en M52B25 eller 28 ned i en E36 Touring? (M52B20 står i den nå) Eller kan noen gi meg en link til deleoversikt for de forskjellige variantene så kan jeg sjekke dette selv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaute Skrevet November 10, 2004 Share Skrevet November 10, 2004 Jeg er ikke heeelt sikker, men det blir vel noe slikt: -Motor -Motorstyring (hjerne) -Luftfilterboks (muligens) -Eksos -Girkasse og drivlinje ellers kan brukes, men det er ikke dimensjonert for det.... -Bremseskiver/calipere bak (ventilerte) for å få det godkjent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 10, 2004 Share Skrevet November 10, 2004 Vil bli bra aks med 320-utvekslingen. Har sett biler med original drivlinje som har holdt 200 gamp helt fint, men er sikkert greit å ta litt hensyn... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haldor Skrevet November 10, 2004 Forfatter Share Skrevet November 10, 2004 Thanks for input Hehe ja hvis 320-kassen hadde blitt beholdt hadde aksen vært finfin... Drømmen om mer er alltids tilstede Sjekka i Tyskland og for ca 3.000Euro har du motor + girkasse hmmmm...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet November 10, 2004 Share Skrevet November 10, 2004 Delene eller med montering? Og er det noen som veit om ei side i tyskland som har m3 motorer og diverse knask? Brukte biler og diverse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haldor Skrevet November 10, 2004 Forfatter Share Skrevet November 10, 2004 Var kun delepris jeg fant etter ett kjapt søk. Hvis dette blir kjøpt via firma er tysk moms fradragsberettiget men norsk moms tilfaller. Hvis privat intet fradrag for tysk moms mens norsk moms tilfaller. Ellers så må engangsavgiften for effektdelen (differans mellom før/etter) betales så det spør om det er noe vits... Her kommer bilens alder (tid i Norge) inn i bildet. Dvs hvis 320 ble importert i år ville effektavgiften vært ca 66.000kr hvis jeg bygget den om til 328. Hvis bilen ble importert rett over 5 år siden blir avg. 33.000kr (50%) Når bilen har vært i Norge over 10 år tilfaller ingen effektavgift. Jeg kikka på www.autoscout24.de Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå