Gå til innhold

2xFrekt!!!!

Riefarn
 Share

Anbefalte innlegg

Forrige uke hadde vi innbrudd i Golfen til muttarn... BMW en min fikk stå uåpnet... for en halv time siden så jeg ut døra og så 2 stk som dreiv rundt bilen... tror aldri jeg har spurta så fort og ropt så høyt :o stakk gjorde de, fikk tak i han ene, en jeg vet veldig godt hvem er.... menmen... og bilen sto helt intill veggen rett foran døra... med mase lys... skjønner ikke helt hva folk tenker med om dagen :? så pass godt på bilene deres! Plutselig skjer det deg.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stod nettopp en artikkel ang bil tyverier og innbrudd osv i bil i asker og bærums budstikke, vet ikke hvor i landet du befinner deg, men det er kjipe greier at folk ikke kan la andres biler være i fred :evil:

Håper han fyren du fikk tak i fikk høre eller kjenne sitt! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyveri av kjøretøy er siste sort! Jeg var en gang i tiden den lykkelige eier av en Mazda 323, 1989-mod med 1,6i motor. Bilen hadde tilhørt min farfar, og var nesten ikke kjørt. Jeg satte inn en OK bilstereo, sagde meg ny hattehylle og greier, med 6"x9" og forsterker på undersiden. Så flytta jeg til Sagene i Oslo..... Ingen garasje, parkering på gata. Bilen ble selvfølgelig tatt, og funnet igjen 3-4 dager senere, sterkt ramponert inni, og uten stereo (de hadde til og med tatt strømkabelen med sikring til batteriet!!). Nåvel. Bilen på verksted, nytt interiør, og nye låser rund baut. Nå var våren kommet, og jeg trenkte nye dekk og felger. Kjøpte noen billige 14" alu-felger, med regummierte dekk. 14 dager senere var bilen borte igjen! Nå ble den funnet i Nydalen, med reservedeket slengt under bilen, og resten av hjula borte... Ny verkstedtur, nye låser. Så, etter enda 2 mnd, var min samboer på tur på Storosenteret. Parkerte på P-plassen der, midt i uka, på ettermiddagen. Etter ca 1 time kom hun ut, og gjett hva?? Bilen borte igjen!! Nå ble den funnet dagen etter, i sentrum, med en barnevogn i baksetet!! (Den var IKKE min....). Da jeg anmeldte det siste tyveriet, sa politiet til meg at denne Mazda'n, sammen med Fiat Uno, var de enkleste bilene å ta. Fra kjeltringen starta på døra, til bilen gikk, kunne det gå så lite som 30sek. Etter enda en tur på verksted for nye låser, kjøpte jeg alarm, og flytta fra Sagene....Siden fikk den stå i fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Godt BMWene er verre å ta. E36en min ble helt vill når man herja med elsystemet. Kjørecomputeren hadde en eller annen sjekk på elsystemet som gjorde at den detekterte tilkoblede enheter. Far og jeg drev og kobla til fjernstyring til sentrallåsen. Det likte den ikke gitt, så da låste den alle dørene, inkl. bakdør og panser, og blinka med hovedlyktene og baklyktene og tuta som bare juling. Heldigvis hadde vi åpen en av dørene (pluss panseret). Etter noen minutter slutta den, og da tenkte vi at det måtte gå å ta sikringen til greiene, men så fort vi rørte sikringen satte den i gang igjen. Måtte i gang med manuallesing for å finne ut hvordan vi skulle få den av (måtte ha nøkkelen).

I tillegg hadde kjørecomputeren mulighet for å sperre bilen med en firesiffers kode. Når man la inn det måtte man taste koden før man fikk starta bilen. Relativt greit utrusta allerede originalt, mao. Så jeg kjøpte aldri alarm til den...

E34en har nok ikke disse greiene siden den ikke har den store kjørecomputeren (har ikke kjørecomputer i det hele tatt), men den har Defa-alarm. Håper den får stå i fred. Har ikke de verste felgene, men 16" er vel blant de større på vinterstid, så om noen er ute på felgraid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...