Gjest Skrevet November 16, 2004 Share Skrevet November 16, 2004 ser ut til at jeg må bytte en traversforring. Lurer da på om jeg skal bytte alle forringene bak i samme slengen.....?? og bytte til diff me sperre..... er dette fornuftig? har forstått det sånn at en bør ha en presse, og at hele bakopphenget må ned for at en traversforring skal byttes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet November 16, 2004 Share Skrevet November 16, 2004 Er ikke sikker, men tror du må ned med hele ja.. Liks så greit å bytte alle da.. Kjøp deg sånn derre "poly" et eller annet.. Er det powerflex foringer det heter..?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 16, 2004 Share Skrevet November 16, 2004 tror de heter noe sånt ja, men har lest/blitt fortalt at de originale forringene er mer en gode nok. Kanskje de bare gjaldt traversforringene.... på diffen anbefales en m3 forring. stemmer det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet November 16, 2004 Share Skrevet November 16, 2004 Trenger ikke ned med bakstillingen for å skifte traversforingene... Men det er ett h**** å bytte de. Eg leverte min vekk til en BMWmann denne gangen for å bytte de. Mistet helt motet forrige gang eg gjorde det på første bilen min... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
manta-a Skrevet November 16, 2004 Share Skrevet November 16, 2004 Må ikke ned med bakstillinga for og skifte foringene der nei.Men det er en hælvetes jobb.Burde ha en to søyler løftebukk og stå på når du holder på med det.De ruster som regel fast oppi der.Tror det var rundt 3-3,5 time jeg brukte på jobben Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 16, 2004 Share Skrevet November 16, 2004 Er det store forskjeller på traversen på E30 og E34? Mekanikerkompis av meg brukte 1 time på å bytte begge traversforingene på min E34. Han lånte med seg riktig verktøy (hydraulisk presse) med riktige hylser fra jobben, og hadde bilen på bukk. Far og jeg holdt på i noen timer dagen før for å prøve uten presse. Det var bra håpløst, selv om vi lagde verktøy. Bolter og 10mm flattjern (stål) bøyde seg tvert. Foringene kan altså sitte en smule fast... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet November 16, 2004 Share Skrevet November 16, 2004 Han som tok min bil hadde og med seg utstyr hjem fra jobb, og da gikk det vel ikkje den helt lange tiden, men skal man gjøre det på den helmanuelle måten som eg gjorde med min forrige E30, så skal du ha noe lenger lunte enn eg er utsyrt med tror eg. 6-7 timer brukte vi på begge to, mener eg å huske. Tos tk, med grav tilgjengelig. og da snakker vi brekkjern, flammeblåser og diverse andre "sleggemekaniker" metoder... Apropo stivere foringer, har eg hørt at man kan fylle tomrommet med polyorethan for å få til en stivere effekt. Skal prøve dette en gang eg skifter foringer, siden eg jobber på en plastfabrikk og har dettte tilgjengelig i smeltet form hver dag... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aguilera Skrevet November 17, 2004 Share Skrevet November 17, 2004 Skift til polyurethane foringer www.powerflex.co.uk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 17, 2004 Share Skrevet November 17, 2004 hmmmm....jasså......men dersom jeg tar ned hele greia, blir det ikke litt lettere da? har presse jeg kan bruke til å få d ut, dessuten så vil jeg også bytte til sperrediff i samme slengen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Webbie Skrevet November 17, 2004 Share Skrevet November 17, 2004 Er jo litt jobb å ta ned hele bakstillingen da, men gjør jobben med å få ut de gamle foringene litt enklere. Da ville jeg nok isåfall passet på å bytte resten av foringene bak der, mens en var i siget. Utrolig hvor stor forskjell det er å kjøre med gamle dårlige foringer kontra nye Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå