Gå til innhold

bakre forringer på e30


Anbefalte innlegg

Skrevet

ser ut til at jeg må bytte en traversforring. Lurer da på om jeg skal bytte alle forringene bak i samme slengen.....?? og bytte til diff me sperre.....

er dette fornuftig? har forstått det sånn at en bør ha en presse, og at hele bakopphenget må ned for at en traversforring skal byttes?

Skrevet

tror de heter noe sånt ja, men har lest/blitt fortalt at de originale forringene er mer en gode nok. Kanskje de bare gjaldt traversforringene....

på diffen anbefales en m3 forring. stemmer det?

Skrevet

Trenger ikke ned med bakstillingen for å skifte traversforingene... Men det er ett h**** å bytte de. Eg leverte min vekk til en BMWmann denne gangen for å bytte de. Mistet helt motet forrige gang eg gjorde det på første bilen min...

Skrevet

Må ikke ned med bakstillinga for og skifte foringene der nei.Men det er en hælvetes jobb.Burde ha en to søyler løftebukk og stå på når du holder på med det.De ruster som regel fast oppi der.Tror det var rundt 3-3,5 time jeg brukte på jobben :twisted:

Skrevet

Er det store forskjeller på traversen på E30 og E34?

Mekanikerkompis av meg brukte 1 time på å bytte begge traversforingene på min E34. Han lånte med seg riktig verktøy (hydraulisk presse) med riktige hylser fra jobben, og hadde bilen på bukk. Far og jeg holdt på i noen timer dagen før for å prøve uten presse. Det var bra håpløst, selv om vi lagde verktøy. Bolter og 10mm flattjern (stål) bøyde seg tvert. Foringene kan altså sitte en smule fast...

Skrevet

Han som tok min bil hadde og med seg utstyr hjem fra jobb, og da gikk det vel ikkje den helt lange tiden, men skal man gjøre det på den helmanuelle måten som eg gjorde med min forrige E30, så skal du ha noe lenger lunte enn eg er utsyrt med tror eg. 6-7 timer brukte vi på begge to, mener eg å huske. Tos tk, med grav tilgjengelig. og da snakker vi brekkjern, flammeblåser og diverse andre "sleggemekaniker" metoder...

Apropo stivere foringer, har eg hørt at man kan fylle tomrommet med polyorethan for å få til en stivere effekt. Skal prøve dette en gang eg skifter foringer, siden eg jobber på en plastfabrikk og har dettte tilgjengelig i smeltet form hver dag...

Skrevet

hmmmm....jasså......men dersom jeg tar ned hele greia, blir det ikke litt lettere da? har presse jeg kan bruke til å få d ut, dessuten så vil jeg også bytte til sperrediff i samme slengen.

Skrevet

Er jo litt jobb å ta ned hele bakstillingen da, men gjør jobben med å få ut de gamle foringene litt enklere. Da ville jeg nok isåfall passet på å bytte resten av foringene bak der, mens en var i siget. Utrolig hvor stor forskjell det er å kjøre med gamle dårlige foringer kontra nye

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...