Gå til innhold

bakre forringer på e30


Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

ser ut til at jeg må bytte en traversforring. Lurer da på om jeg skal bytte alle forringene bak i samme slengen.....?? og bytte til diff me sperre.....

er dette fornuftig? har forstått det sånn at en bør ha en presse, og at hele bakopphenget må ned for at en traversforring skal byttes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror de heter noe sånt ja, men har lest/blitt fortalt at de originale forringene er mer en gode nok. Kanskje de bare gjaldt traversforringene....

på diffen anbefales en m3 forring. stemmer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det store forskjeller på traversen på E30 og E34?

Mekanikerkompis av meg brukte 1 time på å bytte begge traversforingene på min E34. Han lånte med seg riktig verktøy (hydraulisk presse) med riktige hylser fra jobben, og hadde bilen på bukk. Far og jeg holdt på i noen timer dagen før for å prøve uten presse. Det var bra håpløst, selv om vi lagde verktøy. Bolter og 10mm flattjern (stål) bøyde seg tvert. Foringene kan altså sitte en smule fast...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han som tok min bil hadde og med seg utstyr hjem fra jobb, og da gikk det vel ikkje den helt lange tiden, men skal man gjøre det på den helmanuelle måten som eg gjorde med min forrige E30, så skal du ha noe lenger lunte enn eg er utsyrt med tror eg. 6-7 timer brukte vi på begge to, mener eg å huske. Tos tk, med grav tilgjengelig. og da snakker vi brekkjern, flammeblåser og diverse andre "sleggemekaniker" metoder...

Apropo stivere foringer, har eg hørt at man kan fylle tomrommet med polyorethan for å få til en stivere effekt. Skal prøve dette en gang eg skifter foringer, siden eg jobber på en plastfabrikk og har dettte tilgjengelig i smeltet form hver dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmm....jasså......men dersom jeg tar ned hele greia, blir det ikke litt lettere da? har presse jeg kan bruke til å få d ut, dessuten så vil jeg også bytte til sperrediff i samme slengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo litt jobb å ta ned hele bakstillingen da, men gjør jobben med å få ut de gamle foringene litt enklere. Da ville jeg nok isåfall passet på å bytte resten av foringene bak der, mens en var i siget. Utrolig hvor stor forskjell det er å kjøre med gamle dårlige foringer kontra nye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...