Gå til innhold

Tikking i E36


c_ellef
 Share

Anbefalte innlegg

Har hørt at det er et kjent problem med tikking i BMW.

Jeg kjøpte min E36 (1993 mod rullet 127000km) i august og har bruktbilgaranti frem til februar. Tingen er det at når jeg kjører så er det en tikkelyd.

Har vært på NAF, der mente de at det ikke var noe med kammen eller ventilløftere,men dysene. Det samme sa de på BMW-forretningen da jeg tok bilen dit.

Men de folka på NAF og BMW hørte bilen kun på tomgang, da er det ikke så ille. Men når jeg begynner og kjøre så hører jeg det godt. Like mye når motoren er kald, som når den er varm.

Begynner å lure på om det kan være noe med eksosanlegget?

Noen som har noen erfaringer rundt dette?

Er det noe galt så vil jeg at BMW skal ta det på sin kappe før garantien går ut.

C_Ellef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være tikkelyd i dysene.Har vært borti det på flere bilmerker.Men tviler litt på att du hører det når du kjører..Men jeg har ikke vært noe borti 6 ern på e-36 så jeg skal ikke påstå noen ting angående din motor :twisted: Men kan jo være ventiler som tikker pga feil oljetype og da..Skal vel være helsyntetisk på den motoren der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være tikkelyd i dysene.Har vært borti det på flere bilmerker.Men tviler litt på att du hører det når du kjører..Men jeg har ikke vært noe borti 6 ern på e-36 så jeg skal ikke påstå noen ting angående din motor :twisted: Men kan jo være ventiler som tikker pga feil oljetype og da..Skal vel være helsyntetisk på den motoren der.

Har helsyntetisk på motoren. Men det er nærmest gressklipper lyd på bilen når jeg kjører. Tviler litt på at det har noe med ventiler/kam og gjøre jeg også.

C_Ellef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hadde e-36 320i fikk jeg tikke lyder i motoren når olja begynte å bli "gammel". dette hendte også etter en olje service hos en Bmw- forhandler, etter at de bytte til en annen olje type forsvant lyden.

Lyden kom som regel etter at jeg kjørte litt hardt med bilen.

Kan hende at alt du trenger en olje skift, 127000km er jo ikke mye for en slik motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis lyden øker med gasspådraget, kan det faktisk være noe så banalt som en liten eksoslekasje. Bilen min tikket som en liten j. når jeg ga gass, etter mye om og men fant jeg en lekasje i manifoilen. Byttet manifoilspakningen, og satte inn 4 skruer som manglet!!!!!, - og alt ble bra.

Dette er bare en mulighet.......mest sannsynelig er det noe aldeles annet. :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...