Drage Skrevet November 19, 2004 Share Skrevet November 19, 2004 Full klikk på computeren Startet bilen idag og det står berre PPPP i disp. Skjer ingenting når eg trykker på knappane, har prøvd og koplet fra batteriet i 1 time men ingen forskjel. Nokon som har vert borti dette ? PS store computeren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 20, 2004 Share Skrevet November 20, 2004 Trikset her skal være å sette tenningen i radio-stillingen, trykke på CODE, finne en penn eller noe annet spist og putte i reset-hullet. Hold til det blinker i displayet og computeren skal spørre om tid og dato. Da skal visst ting være i orden. Har ikke prøvd det selv, så du får gi beskjed om det funker eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drage Skrevet November 21, 2004 Forfatter Share Skrevet November 21, 2004 Å nei du, so enkelt er det ikkje Det er ikkje noko resett hull på den store. Har prøvd alt no, men det står berre PPPP der enno. Får nok berre ta av spare grisen og handle meg ein ny. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 21, 2004 Share Skrevet November 21, 2004 Leste også at hvis ikke reset funka var løsningen å dra av multipin-connectoren til computeren. Det har visst samme effekt som reset. Har visst funka for flere. Er sikkert litt kronglete å komme til, men hvis du må bytte må du jo opp med det uansett... Det står forresten i manualen til bilene at når PPPP dukker opp i displayet skal man kontakte BMW serviceverksted, så du kan jo høre med en forhandler om de vet hva det er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drage Skrevet November 21, 2004 Forfatter Share Skrevet November 21, 2004 He he, har prøvd og ta den ut og men nei. Har gjort alt eg har funnet på nettet. Ringte til Bmw verkstad,men der fekk eg ikkje svar heller. Skal gjere eit siste forsøk imorgo og kontakte eit anna og høyre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 21, 2004 Share Skrevet November 21, 2004 It is not an indication of needing a new OBC and anyone who tried to sell you one should be shot. Fra en annen webside. Prøvd sikring nr. 21? Burde vel ikke spille inn siden du har kobla batteriet fra, men... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drage Skrevet November 21, 2004 Forfatter Share Skrevet November 21, 2004 Prøvd det Hadde vert moro og vist kva det betyr PPPP. Bilen har vert både tom for strøm og stått uten batteri gjenom tiden, men når dama låner bilen og går tom for strøm pga glemt og slå av lysa klikka alt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mooncab Skrevet November 21, 2004 Share Skrevet November 21, 2004 Trikset her skal være å sette tenningen i radio-stillingen, trykke på CODE, finne en penn eller noe annet spist og putte i reset-hullet. Hold til det blinker i displayet og computeren skal spørre om tid og dato. Da skal visst ting være i orden.Har ikke prøvd det selv, så du får gi beskjed om det funker eller ikke. Det sto "PPPP" da han prøvde BC'n fra bilen hans i bilen min og! Men kan jo henda det går an få det nullstilt eller evt. oppgradert på et verksted da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 21, 2004 Share Skrevet November 21, 2004 Gikk computeren overens med din bil? Har lest en del om å sette inn stor computer i steden for klokka, og det er visst slik at 525+ har check control i dashbordet, mens 518i/520i ikke har det. De har derfor en annen computer enn 525+. Skal visst være noe annet med pluggen og greier for å få det til å funke...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mooncab Skrevet November 21, 2004 Share Skrevet November 21, 2004 Tilkoplingen bak er den samme på alle tror jeg! Er vel heller at ikke alle "pin" er koplet til! La merke til en forskjell BC'ene, min har en slags codebrikke bakpå. Ser helt lik ut som codestrekeren til speedoen! Lurer på hva den er til?????? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 21, 2004 Share Skrevet November 21, 2004 525+ får check control signalene fra dashbordet, mens 518i/520i ikke gjør det. Det er derfor man må ha computer med den brikka der i 518i/520i... Jeg trenger en slik computer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mooncab Skrevet November 21, 2004 Share Skrevet November 21, 2004 Hehe.... min er ikke til salgs i allefall! Er godt fornøyd med den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå