Gjest Skrevet November 21, 2004 Share Skrevet November 21, 2004 bensinpumpa mi begynte å lage litt for mye lyd i dag. Det var ikke den standard zummmmmm lyden, men en btzzzzzzzz lyd. tenkte kanskje det kunne være kulden, men det er rundt 0 grader her, altså ikke så veldig kaldt. Er den kaputt? bilen: 86`320i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet November 21, 2004 Share Skrevet November 21, 2004 vertfall ikke helt i form vil jeg tro. ryker vel om en stund. d hjelper ofte og ha litt 2taks olje på tanken. 1l på full tank 55l på en e30. d har også dysene godt av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 21, 2004 Share Skrevet November 21, 2004 2-takts olje altså?? for å smøre pumpa? hva hjelper det på dysene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kure Skrevet November 21, 2004 Share Skrevet November 21, 2004 Jepp, den pumpa der er nok helt garantert defekt, skjønte det med en eneste gang når du beskrev lyden som "btzzzzzzzz" og ikke" zummmmm". Neida, var nok litt spøk det der... Alltid like artig når folk beskriver lydene med bokstaver, men det er jo liksom ikke noe alternativ da Men over til saken: Hvordan går motoren? fusker? dårlig på tomgang? er det kunn en rar lyd fra pumpa du hører? eller er motoren rar på noen måte? Hender jo ofte at bensinpumpene kan lage litt mer lyd nå og da, bør ikke være noe feil for det. Det blir nesten en vurdering av hvor ille lyden er. Er nok ikke så farlig å bruke bilen selv om pumpa skulle være litt dårlig, men du kan jo kanskje kjøre litt pent da. Hvis du er usikker, kan du jo bare bytte, tror by pumpe ligger på ca kr 1000,- ny hos Mekonomen. Eller stikke innom og la et verksted ta en kjapp vurdering. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet November 21, 2004 Share Skrevet November 21, 2004 2-takts olje altså?? for å smøre pumpa? hva hjelper det på dysene? lyden gikk vekk på min vertfall. mange er plaget med dyser som begynner og blir slitte og tikke. de kan faktisk tikke kraftig. den lyden forsvinner også. så godt for noe er d sikkert. fikk d rådet av en bmw mekaniker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P. Felgen Skrevet November 21, 2004 Share Skrevet November 21, 2004 2-takts olje på tanken? Det har jeg ikke tenkt på før. Tror jammen jeg skal slenge på litt...sånn for sikkerhetsskyld. Gir bilen litt "Møllers tran effekt" da kanskje? Er vel best å ikke gi den for mye............. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet November 21, 2004 Share Skrevet November 21, 2004 Fare for sure oppstøt da tror jeg.. Møllers tran bil hadde vert kult da... Svær logo på sida av bilen!.. Sponset av møllers tran... Pluss den lukta da!! Fishy!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet November 21, 2004 Share Skrevet November 21, 2004 farlig å bruke bilen selv om pumpa skulle være litt dårlig, men du kan jo kanskje kjøre litt pent da. Om du kjører svin eller fint har jo ikkje en damm shit og bety!! Pumpa pumper jo en eksakt mengde bensin heile tida med eit eksakt trykk, for at det skal sprute bensin gjennom dysene når di åpner, det er store mengder som sirkulerer heile tida og mengden er jo lik uansett gasspådrag!! Men tilbake til det med 2takts olje, dette skal du evt bare gjøre en gang i året eller? og det går bra ¨på nyere motorer også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 21, 2004 Share Skrevet November 21, 2004 tror ikke motoren er så gla i meg. når den er kald står den rundt 1000 o/min og prøver å komme opp på normal kaldstart turtall ca. 2000. når den tilslutt har fått litt temp, så føler jeg at den må opp litt i turtall, ca 2500 før det skjer no. av og til så bare vil den ikke. har hatt bilen en god stund ca. 5 år, og aldri hørt den lyden fra pumpa, så tror kanskje det er på tide å bytte. er litt morsomt å prøve å beskrive lyder med ord. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet November 22, 2004 Share Skrevet November 22, 2004 jeg brute og fylle på 1 l på fulltank, gjorde d slik av og til bare. spesielt vist d er masse hard kjøring. skal vist være veldig bra for turbo konverterte biler sies d. men jeg tror d er bare supert for motoren att man jør d av og til for og gi den d lille ekstra. tror nok d funker like bra på ny som gammel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kure Skrevet November 22, 2004 Share Skrevet November 22, 2004 farlig å bruke bilen selv om pumpa skulle være litt dårlig, men du kan jo kanskje kjøre litt pent da. Om du kjører svin eller fint har jo ikkje en damm shit og bety!! Pumpa pumper jo en eksakt mengde bensin heile tida med eit eksakt trykk, for at det skal sprute bensin gjennom dysene når di åpner, det er store mengder som sirkulerer heile tida og mengden er jo lik uansett gasspådrag!! Det er da vel jeg klar over å. men kan være lettere å høre / merke hvordan pumpa oppfører seg ved litt pen kjøring. eks kjedelig å stoppe langt f... i vold hvis dumpa brått stoppa....... Personlig hadde jeg vel bare bytta den med en gang. Ellers er nok det med 2-takst olje en god ide..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet November 22, 2004 Share Skrevet November 22, 2004 2 taktsolje er bra greier det. Bruker det på Dieselen innimellom for å være litt "grei"... Når pumpen skifter lyd, kan det og være foringene mellom pumpen og karroseriet som er gåene.. Det gjorde i hvertfall lyden på 84 318i'en min i gamle dager.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå