ttroenn Skrevet November 22, 2004 Share Skrevet November 22, 2004 Hei. Varmeapparatet virker ikke som det skal i kulda. Noen ganger får jeg varme kun på den ene siden. Setter opp til f.eks. 23 grader på begge sider, men får bare kald luft på førersiden. Noen som vet noe om dette?? Thorkild Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet November 22, 2004 Share Skrevet November 22, 2004 Hei.Varmeapparatet virker ikke som det skal i kulda. Noen ganger får jeg varme kun på den ene siden. Setter opp til f.eks. 23 grader på begge sider, men får bare kald luft på førersiden. Noen som vet noe om dette?? Thorkild Har du prøvd å lufte systemet skikkelig, blir det ikke bedre så bytt termostat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ttroenn Skrevet November 22, 2004 Forfatter Share Skrevet November 22, 2004 Har luftet, men det som er rart er at det noen ganger virker som det skal på bare den ene siden. I dag, som det ligger på ca: 0 grader er alt ok. Det er når det blir kaldere enn -5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LTF Skrevet November 22, 2004 Share Skrevet November 22, 2004 Hei jeg vet ikke hvordan dette virker på din bil men jeg hadde lignende problem på min e32. I motorrommet foran førerplassen under et plastlokk sitter det en elektroventil + en pumpe pluss en mengde kjølevannslanger. Pumpa skal holde jevn sirkulasjon selv når bilen går på tomgang/kø kjøring. Elektroventilen styres direkte av varmehjulene/kontrollene inne i bilen. Den er laget slik at du skal kunne slippe mer eller mindre varmt vann gjennom til høyre/venstre side inne i bilen. I følge BMW var begge disse to vanlige feil og måtte skiftes etter noen år. De var defekte begge to på min bil. Nå har jeg jevn og fin varme. Du kan lett finne ut av det selv ved å kjøre motoren varm sette på full varme inne i bilen og kjenne på slangene rundt disse ventilene/pumpene om alle slanger er like varme. Dessverre koster disse ca 1500,- kr stykket hos BMW. Lars Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå