bimmerdude Skrevet November 23, 2004 Share Skrevet November 23, 2004 Får denne meldingen av og til i check control panelet på en 328i E36 som jeg nettopp har kjøpt! Står også at man må se i instruskjonsboka men står ikke noe om det der. Noen som vet hva dette betyr eller kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haldor Skrevet November 23, 2004 Share Skrevet November 23, 2004 Sjekk kjølevæske Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet November 23, 2004 Forfatter Share Skrevet November 23, 2004 Hva skal jeg sjekke med kjølevæska? Nivået er riktig ser det ut som! Noe mer jeg kan sjekke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 23, 2004 Share Skrevet November 23, 2004 Sensoren i ekspansjonstanken kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knp86 Skrevet November 23, 2004 Share Skrevet November 23, 2004 visst sensoren er ødlagt kommer det signalet opp, det samme skjedde på min E30, eg kortslutta sensoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_fannrem Skrevet November 27, 2004 Share Skrevet November 27, 2004 Slet med det samme i min Bmw. Da var det rett og slett noe feil med kjørecomputeren min. kom bort når jeg fikk i ny computer. Kuhlwasser prufen betyr at det er lite væske i ekspansjonstanken. Viss væskenivået er ok så kan det være nivåføleren. eventuelt dårlig kontakt. eller som sgt kjørecomputeren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet November 29, 2004 Forfatter Share Skrevet November 29, 2004 Viste seg at det faktsik var for mye kjølevæske på bilen. Tømte ut litt så den er akkurat der den skal være der den er kald. Vet ikke om det har noen sammenheng men har ikke fått feilmeldingen etter det. Kjølevæska var helt tynn og brun og var nesten uten lykt! Skal den ikke være blå/grønn eller bruker BMW en spesiel type som er annen farge og nesten luktfri eller vil det si at kjølevæska er gammel? Skal vel lukte glykol i hvertfall vel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet November 29, 2004 Share Skrevet November 29, 2004 Brun kjøleveske?? Har ikke hørt om det nei... Skal vel være blå Kan vel bety at det er mye drit i væska kanskje.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet November 29, 2004 Forfatter Share Skrevet November 29, 2004 Jepp den var lysebrun ikke noe blåfarge igjen på den! Pleier de ikke skifte kjølevæske på Inspection 1 eller 2? Den har hatt alle servicene! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 29, 2004 Share Skrevet November 29, 2004 Målt tempen på den da? Kan være det nesten bare er vann. Kanskje noen har hatt radiatortetning oppi? Det er en brun tjukk gørre... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet November 30, 2004 Forfatter Share Skrevet November 30, 2004 Har ikke noe å måle med men den frøs ikke når jeg la litt av den i fryseren på -20 grader. Er nok en annen type frostvæske. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jwschenk Skrevet November 30, 2004 Share Skrevet November 30, 2004 De fleste bensinstasjoner har måleapparat til kjøleveska og batteri syre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Desember 2, 2004 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2004 Fikk testet den i dag. -30 grader skal visst den luktfrie og lysebrune væska tåle hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Desember 3, 2004 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2004 Kühlwasser prüfen kom opp i går også så er tydelig vis sensoren som er gåen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Desember 7, 2004 Share Skrevet Desember 7, 2004 For dere som sliter like mye med tysk som meg, så kan det være greit å vite at det med et enkelt grep kan skiftes språk på check controllen, og kjørecomputeren. Sett tenningen på "radio hakket" , å hold inne knappen til check kontrollen i 10-20 sek. så kommer det plutselig opp English US, English UK, Francias, osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå