Gå til innhold

defekt orginal e39 cdspiller

Share

Anbefalte innlegg

Her om dagen hentet jeg en orginal cd-spiller til e39, som jeg hadde bestilt på Tronerud Bil i Fredrikstad. Da jeg kom hjem og pakket den opp falt det noen små plast biter ut av den, og det skranglet av noe løst inne i spilleren.

Siden jeg var utrolig ivrig etter å få montert spilleren, tok jeg den med til en kompis som er radio/ tv+++ reperatør. Tanken var at det kunne være noe enkelt som hadde løsnet som han kunne fikse raskt. Burde nok ikke ha gjort dette men men....

Spilleren var svært enkel å åpne, og feilen kom raskt frem. Selve cd-spiller mekanismen var festet til cd-spiller rammen via 4stk gummi "tønner", med en plastikk feste annordning på hver av dem. alle festene var knekt, og derfor lå egentlig selve cd-spilleren å slang inne i rammen.

Tok med spilleren tilbake, og viste frem de defekte plastikk delene og forklarte saken. Da begynte det problemet...

De kunne ikke gi meg ny, fordi spilleren var blitt åpnet. Det hjalp ikke at det var en reperatør som hadde gjort feilsøkingen. de sa også at det trolig ikke ville bli dekket av garanti, selv om det var helt umulig å se at den var blitt åpnet. De skulle sende den til Tyskland får at de der måtte av gjøre saken. Det at de fikk tilbake spilleren i samme stand som jeg hadde fått den hadde tydligvis ikke noe å si. Jeg hadde da hatt spilleren i ca 14 timer.....

Dette vil jeg si er veldig dårlig service, burde nok ikke ha åpnet spilleren, men det går da ann å se litt mellom fingrene. Spilleren var faktisk så enkelt oppbygd at jeg skulle ha klart å åpne den med 2 stk votter på...

Egentlig burde jeg bare fått en ny spiller. Men det er da min mening.

Hører jeg ikke noe i løpet av neste uke, så skal jeg prøve å få tilbake pengene. Dårlig kunde behandling etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok litt på tynn is siden den ble åpnet, men det burde kunne gå an å få en ordnings på det. For eksempel tror jeg du kunne vært tjent med noen ord og en signatur på et ark fra reparatøren som feilsøkte. Rett og slett bare en bekreftelse på at han er fagmann og at han har åpnet spilleren din. Alle kan si at det var fagmann som mekket, ikke alle kan dokumentere det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fullstendig klar over at garantien faller bort (at produsenten påstår det, iallefall), men om de vet det er en fagmann som har gjort det har de ikke noe på å tjene på å gjøre seg vanskelige. Da får de bare en meget misfornøyd kunde.

Og det med at garantien faller bort om en fagmann titter oppi vil jeg tro kan være diskutabelt i en rettsal. Sier man at fagmannen ikke vet hva han driver med? Burde han ikke skru på elektriske dippedutter i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at jeg var utrolig dum da jeg fikk spilleren åpnet :oops:, men uansett så kan jeg få det skriftelig dokumentert at han er fagmann, og har vært det i en del år.

Eneste grunn til at de vet at den er åpner er at jeg var ærlig. Hadde jeg ikke sakt noe hadde de aldri skjønt det. Men jeg var ærlig fordi at de defekte plast bitene var litt store til å ha falt ut av spilleren av seg selv.

Jeg mener at hvis de har lyst til å gi meg litt god service å hjelp så er dette overhode ingen sak. De bør jo ikke opplyse verkstedet de sender den til at jeg har fått den åpnet, men at de åpnet den selv for mulig å feste en enkel løsnet del. Det er ikke de som må dekke en eventuell rep, men produsenten av spilleren, derfor taper de ingenting, men kan vinne en fornøyd kunde..... (eller tape en fremtidig kunde)

Jeg jobber selv på service avdeling, og ser stadig ting og tang som hvis jeg skal være vanskelig ikke kan tas på garanti. Men ved å hjelpe kunden litt, så går alt meget bra.

Saken i et nøtteskall er slik:

Jeg kjøper defekt vare på Onsdag kl 16:30, og leverer samme defekte vare i samme stand Torsdag kl 08:00. Men nå med defekte deler på utsiden.

Hjelper ikke at han er fagmann da slike ting skal gjøres på autoriserte verksteder... Dette gjelder alt av elektriske artikler... har du så mye som rørt en skrue så faller garantien vekk...

Det er nok det som blir sagt ja.... men det holder ikke så lenge hvis saken skulle gå langt nok. Men det er jo få som er villige til å gå så langt for noen tusen lapper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

De sa bare at den var godkjent byttet på garanti av leverandøren i Tyskland. De beklaget at det hadde tatt lang tid og at de ikke byttet den med en gang

Så lenge jeg fikk ny, så bør egentlig ikke jeg ha noe forklaring.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...