Gå til innhold

Framdempere E30


Yoneck
 Share

Anbefalte innlegg

Har hjulpet brodern å skifte framdempere på en '87 E30 i helga. Lite problemer egentlig, men vi måtte omtrent skru fra hverandre hele bilen.

For å få av fjærbeinene, måtte vi :

av med calipper, ned med bærebru, av med styrestag, og ut med hele driten.

Er det meninga man skal demontere så mye? Vi fant liksom ingen annen måte å gjøre det på. Haynes-manualen sa : "1. ta ut fjærbein". jotakk, det var jo liksom det som var hele morroa.

Enkelte ting satt ganske hardt, men så tåler det at man bruker ordentlig verktøy også (i motsetning til japser, der det meste sikkert hadde knekt)

Det er bedre å skru tysk bil enn å kjøre japansk :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må ta av de tingene du nevnte ja. selv synes jeg det burde vært en bolt i toppen av støtdemperen en kunne skrudd av, og deretter tatt ut demperen, uten å løsne noe annet. skjønner ikke at ingenørene ikke har klart å komme på noe sånt. støtdempere kan nesten regnes som en slitedel. forferdelig mye arbeid synes jeg...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må ta av de tingene du nevnte ja. selv synes jeg det burde vært en bolt i toppen av støtdemperen en kunne skrudd av, og deretter tatt ut demperen, uten å løsne noe annet. skjønner ikke at ingenørene ikke har klart å komme på noe sånt. støtdempere kan nesten regnes som en slitedel. forferdelig mye arbeid synes jeg...........

Godt å høre. Akkurat på det punktet her er min egen bil mye greiere, der er fjæra og demperen i separate enheter. Men igjen. det er en drøm å skru bmw i forhold til riskokerene jeg har hatt tidligere, der alt var rustet fast.

Godt å vite vi ikke gjort masse unødvendig arbeid.

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...