mAZE Skrevet November 29, 2004 Share Skrevet November 29, 2004 Er det noen her som har hatt problemer med dette? Det er ett eller annet som stjeler strøm, har prøvd å ta ut sikringer på forskjelige ting, dynamo, men uten resultat. Noen som har noen ideer? Er da forreten den gamle bmw'n jeg snakker om. (525ea 85mod) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kure Skrevet November 29, 2004 Share Skrevet November 29, 2004 Kan hende at jeg har feil, men etter min erfaring er det sjelden feilen er at "noe" stjeler strøm, men heller at dynamoen ikke lager nok strøm. Har du sjekket / målt ladespenningen? den bør ligge på ca 14 volt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 29, 2004 Share Skrevet November 29, 2004 "Usynlige" ting som lys i bagasjerom og hanskerom (og evt. motorrom) er nok typiske syndere. Sjekket at mine slo seg av med videoen på mobilen. ... men hos meg var det ladeproblem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knp86 Skrevet November 29, 2004 Share Skrevet November 29, 2004 batteriet kan begynne å bli dårlig då Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaute Skrevet November 29, 2004 Share Skrevet November 29, 2004 Jeg har opplevd at en gammel Defa alarm tappet batteriet en gang. Det er ofte mange skumle typer som har vært oppi bilen med diverse "Hansen-koblinger" når man snakker om en så gammel bil, og da kan det utroligste skje, så det kan godt hende at noe som burde være tenningsstyrt er koblet direkte på batteriet. Hvis det derimot har fungert bra i lengre tid, og batteriet bare begynner å gå tomt "av seg selv", så kan det faktisk være batteriet som er defekt. Etter en stund vil cellene ofte bli dårlige/slitt. Da har det mye å si hvilken kvalitet det er på batteriet fra produsent. Noen batterier har lengre levetid enn andre, uten at jeg kan si hvilke som har hva. Jeg har hvertfall sett flere batterier som har sot i cellene, og lader seg selv ut helt uten at noe er tilkoblet. Dette vil lett kunne oppstå dersom batteriet har vært "kokt" noen ganger. En enkel måte å finne dette ut på, er å koble fra jordingen eller pluss-polen når man parkerer bilen, og se om det er utladet når man skal bruke bilen igjen. Hvis batteriet holder på spenningen er det jo som du sier noe som stjeler strøm ellers i bilen. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeT Skrevet November 29, 2004 Share Skrevet November 29, 2004 Hanskeromslyset tok knekken på min... ødelagte låsen i hanskerommet så intil jeg fikk ny lås teipet jeg opp hanskerommet... plutselig var jeg tom for strøm:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet November 30, 2004 Share Skrevet November 30, 2004 Ta et multimeter med ampere-måling og ta ut en og en sikring og se om det går spenning til noen av kursene når tenningen er av og dørene er igjen. Da er du et godt stykke på vei. Ellers kan du teste batteriet, hvis en av cellene kortslutter, vil den suge strøm av de andre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet November 30, 2004 Forfatter Share Skrevet November 30, 2004 Har skiftet regulatoren på dynamoen så den lader som pokker. (14,9) Batteriet har ødelagte celler så jeg får nytt i morra.. Så det kan være det som gjør at strømmen blir borte..?? (Det knistrer når jeg setter pluss-kabelen inn på polen..) Kan jo også sjekke det med hanskerommet og bagasjerom. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Desember 1, 2004 Share Skrevet Desember 1, 2004 Ødlagte celler vil lade ut batteriet ja. Men 14,9 Volt høres litt mye ut hvis dette er målt på batteriet. Mener 14,6 volt er maks av hva som er sunt for et batteri, selv om dette er i kalde vinter-Norge. Jeg ville gått for en som gir 14,6, ikke noe mer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet Desember 1, 2004 Share Skrevet Desember 1, 2004 hos meg var det en feil på baklyset som tappet meg for strøm... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Desember 1, 2004 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2004 14,9 er med mye turtall. Ligger på mellom 13,5-14,5 med normalt turtall. Skal sjekke det med baklyset i helga og har kjøpt nytt batteri. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Desember 1, 2004 Share Skrevet Desember 1, 2004 Skal ligge mellom 14,1 og 14,4 på tomgang med kjørelys tent.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Desember 2, 2004 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2004 Så mye lader den ikke. Så dynamoen er nok ikke helt på nett den heller. Men, den lader nå litt. Verre med den strømmen som blir borte. Får håpe det blir bedre nå som jeg har byttet batteri. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Desember 2, 2004 Share Skrevet Desember 2, 2004 Si fra hvordan det går etterhvert da, om problemet løser seg eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet Desember 2, 2004 Share Skrevet Desember 2, 2004 Har du bygd anlegg? Og har en finfin forsterker i bagasjerommet, som du har lagd jukseløsning på remote på? det stjeler også strøm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå