Gå til innhold

Hjelp! Forsikring til e36, 325


oddi
 Share

Anbefalte innlegg

Har svært lyst på en Bmw 325 E36. Problemet er uansett hvor jeg kikker er forsikringen enormt dyr. Jeg vil ha minimum delkasko. Noen sok har noen tips på hvordan jeg kan fikse en forsikring under 10 000 i året

Bilen er en 92 modell, kjørt 176 000 og i relativt god stand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du under 23år er det vel svindyrt.. Da ville jeg ventet med å forsikre i eget nevn til da.. Ev. i mellomtiden ha den stående på far eller mor.. Blir som regel billigere da.. Men det går jo an å høre med banker og mindre forsikrings selskaper.. De har som regel billigere avtaler enn de store.. Hold deg unna Vesta o.l vertfall. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold deg unna Vesta o.l vertfall. :evil:

Vesta kom ut på 2. plass i min prissjekk ganske nylig. Kun Gjensidige som slo de, og det var pga. at jeg er NITO-medlem pluss at de hadde en studentpakke for reise/ulykke som var billig.

Men er vel sant at Vesta ikke tar kunder under 23... (jeg er 23).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, hææ? Betaler du 12k med full kasko? For hvor mange km, og hvor mye bonus har du?

Jeg betaler 6.000,- for min 520i med delkasko og 8.000km hos Gjensidige, og de var de billigste jeg fant. Er som nevnt 23 år, totalkunde, NITO-medlem, ingen skader før, ingen betalingsanmerkninger, og 30% bonus. Er kanskje bonusen som gjør utslaget, for Chrysleren var den første bilen jeg hadde i eget navn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde to med 30% på før jeg solgte Chrysleren, men det hjalp meg ikke stort. Fikk ikke mer på BMWen med bare en bil.

Og ikke fikk jeg godskrevet noe fra tidligere heller, selv om jeg har kjørt skadefritt siden jeg var 18, og foreldrene mine har max bonus på to biler. De gjorde visst ikke slikt lenger. Forskjellsbehandlingen hos forsikringsselskapene irriterer meg litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi bygde huset til han som ordnet forsikringene mine. nei de tar ikke bonus fra foreldre lengere, men d er noe annet når d er firma. fikk ett brev fra if som jeg og pappa måtte skrive underpå og der sto d att jeg hadde kjørt skagefritt med firmabil i 4 år. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg og ble totalkunde i Gjensidige for å få forsikret M3'en på meg selv.

Uten å bli totalkunde skulle de ha ett 56 sifret beløp. Men etter eg tegnet en livsforsikring utenom (50 kr mnd) så tok de i mot M3'en med åpne armer:

22 år, aldri hatt bil på meg før så eg fikk 20% i startbonus, 8000km i året, delkasko, ingen garasje eller noe; 9500kr i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket opp bare på gøy hva de skulle ha for min 88 324TD.

5918 for samme betingelsene som M3'en. Synes det var litt mye i forhold til M3'en, men relativt greit tatt i betraktning alder, merke og bonus.

Betaler btw 4200 for full kasko på den i Terra på min mor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...