Bayer Skrevet Desember 2, 2004 Share Skrevet Desember 2, 2004 Hei, jeg tenker kjøpre BMW, 320i 1999 modell, men lurer på om det er mye feil på dem? Bilen har gått 50.000 km og ser ubrukt ut. Svensk bilprovnning har BMW på topp på lista når det gjelder feil på både 10 års og 3 års biler. Styring og hjuloppheng går igjen, er det noe garanti på dette? Ruster BMW, med saltede veier o.l.? Spesielle svakheter, mye elektronikk?? Bruker de fortsatt gummireim til register, dette er jo evt. håpløst, da jeg har hørt at også Audi'er, til over 1 million har kræsjet pga av dette? På forhånd takk! ) Bayer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Desember 2, 2004 Share Skrevet Desember 2, 2004 Feilen med "styring og hjuloppheng" er slitte bærekuler i bærearmen foran. Feilen var pga for mykt metall og for lite fett. De fleste biler har fått byttet dette på garanti eller "goodwill". Ellers hender det noen ganger at støtdemper-lager bak blir slakke og lager en klunkelyd, men dette løses enkelt ved å bytte til 2002 modell 3-serie CAB foringer (koster 200 kr mer, men holder veldig mye lenger). Det er registerkjede på den bilen du tenker på, ingen nye BMW selges med register-reim lenger. Ellers bør du sjekke for rust på panser og bakluke, noe skyldes ringer og nøkler mens man lukker (som lager hakk i lakken og blottlegger metallet), steinsprut på panser med samme effekt og noe tynn lakkering på innsiden av panser har gjort at noen har fått byttet dette på garanti fra BMW. Ellers er det rapportert om noen tilfeller av at vindusheiser-motoren må byttes, dårlige gummilister på dørene og at regulatoren til kupe-vifta må byttes (virker bare på noen hastigheter). Genrellt er det svært lite feil, men disse er de vanligste. Det med bærebruene foran rammer så godt som alle E46 3-serie biler (E46 er utviklingskoden til det karosseriet), men har du først byttet til den nye typen bærebruer skal ikke disse måtte skiftes ut før 100-150.000 km senere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Desember 2, 2004 Share Skrevet Desember 2, 2004 hva var den vanligste feilen på 10 års gamle BMW'er da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Desember 2, 2004 Share Skrevet Desember 2, 2004 På 5 og 7 serie var nok det slitte traversforinger. På 3-serie (E36) var traversforinger og control-arms foringer og fester et problem. På E36 var også for svake bærearmer foran et problem. Her var det ikke bærekulene, men svake armer som ga etter ved kjøring i dype hull o.l. Var det svar godt nok? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Desember 3, 2004 Share Skrevet Desember 3, 2004 Er festene til kontroll armene dårlige? For svake bærearmer? Var de bøyd mener du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet Desember 3, 2004 Share Skrevet Desember 3, 2004 Hei, jeg tenker kjøpre BMW, 320i 1999 modell, men lurer på om det er mye feil på dem? Bilen har gått 50.000 km og ser ubrukt ut.Svensk bilprovnning har BMW på topp på lista når det gjelder feil på både 10 års og 3 års biler. Styring og hjuloppheng går igjen, er det noe garanti på dette? Ruster BMW, med saltede veier o.l.? Spesielle svakheter, mye elektronikk?? Bruker de fortsatt gummireim til register, dette er jo evt. håpløst, da jeg har hørt at også Audi'er, til over 1 million har kræsjet pga av dette? På forhånd takk! ) Bayer. Pappa har en '01 320i touring. Gått 35.000 omtrent. Det måtte han bytte hjullager fremme i sommer. Det var ikke aktuelt å få det dekket, selv om dette helt åpenbart er et svakt punkt. Han fikk noe rabatt på delen, og måtte bytte den sjæl. Ellers er jo bilen fin som faen, og en drøm å kjøre. Løp og kjøp, og kjør (den lengste veien) hjem igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Desember 3, 2004 Share Skrevet Desember 3, 2004 Er festene til kontroll armene dårlige?For svake bærearmer? Var de bøyd mener du? Festene til kontrollarmene og til bakre traversen er et svakt punkt på E36, mange som har rivd festene ut av ramma, men det er først og fremst på de med størst motor. Hvis man er redd for denne feilen, kan man sveise inn forsterkninger i ramma. Det koster ikke mye, og er en enkel affære. Hadde bilene blitt kjørt som en normal Mazda hadde dette ikke vært noe problem, men siden BMW inviterer til "inspirert" kjøring, får de mer belastning. Selve foringene er også litt for myke, slik at de blir defekte litt for tidlig (de vektla sikkert komfort litt for mye under utviklingen). Bærearmene blir bøyd litt for lett. Under normal bruk er de solide nok, men hvis du slår nedi noen av de flotte hulene vi har i veien i Oslo, så kan de få seg en trøkk som er litt over det de klarer. Tilsvarende også hvis de smeller i en fortauskant. De er ikke FOR svake, men de er SVAKERE enn bærearmene på E30 3-serie (-83 til -91). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå