Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

1102059932.0983.jpg

Kanskje ikke noe for norske vintrer.. :wink: Kan bli litt fuktig og kaldt det der... :lol:

I-unit heter den nye Toyota-modellen som ble presentert på en bilmesse i Tokyo i dag.

Ifølge produsenten er designerne bak dette kompakte kjøretøyet inspirert av grønne blader. :roll:

Hele bilen skal være lagd med miljøvennlige materialer, og den går blant annet på lithium -batterier. :?

0 til 100 på ca. 1 og en 1\2 uke....

Skrevet

Hehe. Er kanskje tvilsomt at den går 100, men elektrobiler er ikke noe å kimse av. Elektromotorene har et vanvittig moment, så de går som juling. Den ene elektrobilen på Autofil-messa gjør 0-100 på 4 sekunder...

Skrevet
...men elektrobiler er ikke noe å kimse av. Elektromotorene har et vanvittig moment, så de går som juling.

Det er riktig dette, du har maks dreiemoment fra 1rpm...

Skrevet
:D:lol: Ser for meg trynet på den som drar den toyotan i 150km/t.... Med tunga på tørk og hele greia.. :D:lol::lol::P

Hehe!... Det hadde nok vært litt av et syn! :lol:

Skrevet

Liker heller BMW´s valg av miljø biler....

23_bmw750h_1.jpg

Hydrogen will replace petrol. That is the BMW CleanEnergy idea. However, since hydrogen fuelling facilities are not widely available at the moment, the BMW CleanEnergy vehicles are fitted with a petrol tank in addition to the hydrogen tank. If one of the tanks is empty, the vehicle automatically switches to the other. This what is known as bivalent and it is the decisive advantage for the fast introduction of hydrogen vehicles.

23_1_bmw750h.jpg

BMW 745h study, built in 2001, illustrates what is possible: a dynamic bivalent 4.4-litre 8-cylinder-V-engine for liquid hydrogen or petrol. The performance figures are convincing: output 135 kW and a top speed of 215 km/h (135 mph) at a range of approx. 300 km (180 mls) in hydrogen drive plus 650 km (400 mls) in petrol mode. Hydrogen in the internal combustion engine - this is the future.

Ligner vertfall på en bil da... :wink:

30_overview_2.jpg

40_overview_1.jpg

Skrevet

Hydrogenbilene blir bare helt rå.

Bare litt bekymret for eksplosjonsfaren, lurer på hvordan

de skal løse det

2/3 av lufta inneholdr hydrogen, så det blir nok av drivstoff :D

Skrevet
Hydrogenbilene blir bare helt rå.

Bare litt bekymret for eksplosjonsfaren, lurer på hvordan

de skal løse det

2/3 av lufta inneholdr hydrogen, så det blir nok av drivstoff :D

Tror de bruker vann(H2O) som hydrogen kilde. Hydrogenet blir elektrisk spaltet fra oksygenet. Og overfører denne energien til hydrogenet. Hydrogenet blir da en energi bærer, ikke energi kilde. Når du da fyller hydrogen på stasjonen vil det i motoren forbrenne med oksygen fra luften og energien som da blir frigjort driver motoren.Vi vil få et avfalls stoff som er vann :D (ganske miljøvennlig)

Skrevet
De påstår faktisk at den er mer stabil enn de fleste sportsbiler. Har sannsynligvis masse tunge batterier helt nede i gulvet.

Det er vel som X-files. Du tror det ikke før du får se det!... :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...