BalleKnalle Skrevet Desember 3, 2004 Skrevet Desember 3, 2004 Kanskje ikke noe for norske vintrer.. Kan bli litt fuktig og kaldt det der... I-unit heter den nye Toyota-modellen som ble presentert på en bilmesse i Tokyo i dag. Ifølge produsenten er designerne bak dette kompakte kjøretøyet inspirert av grønne blader. Hele bilen skal være lagd med miljøvennlige materialer, og den går blant annet på lithium -batterier. 0 til 100 på ca. 1 og en 1\2 uke....
Gunnar Skrevet Desember 3, 2004 Skrevet Desember 3, 2004 Hehe. Er kanskje tvilsomt at den går 100, men elektrobiler er ikke noe å kimse av. Elektromotorene har et vanvittig moment, så de går som juling. Den ene elektrobilen på Autofil-messa gjør 0-100 på 4 sekunder...
BalleKnalle Skrevet Desember 3, 2004 Forfatter Skrevet Desember 3, 2004 Ser for meg trynet på den som drar den toyotan i 150km/t.... Med tunga på tørk og hele greia..
Haldor Skrevet Desember 3, 2004 Skrevet Desember 3, 2004 ...men elektrobiler er ikke noe å kimse av. Elektromotorene har et vanvittig moment, så de går som juling. Det er riktig dette, du har maks dreiemoment fra 1rpm...
cmn Skrevet Desember 3, 2004 Skrevet Desember 3, 2004 Ser for meg trynet på den som drar den toyotan i 150km/t.... Med tunga på tørk og hele greia.. Hehe!... Det hadde nok vært litt av et syn!
Gunnar Skrevet Desember 3, 2004 Skrevet Desember 3, 2004 Bilene på bildene gjør 0-60mph på 4 sek, og har toppfart over 240km/t. Mer info og masse bilder: http://www.commutercars.com/
cmn Skrevet Desember 3, 2004 Skrevet Desember 3, 2004 Den der er sikkert jævli stabil i 240 km/t! hehe...
BalleKnalle Skrevet Desember 3, 2004 Forfatter Skrevet Desember 3, 2004 Ser ut som en frisk bris kan velte en sånn en..
BalleKnalle Skrevet Desember 3, 2004 Forfatter Skrevet Desember 3, 2004 Liker heller BMW´s valg av miljø biler.... Hydrogen will replace petrol. That is the BMW CleanEnergy idea. However, since hydrogen fuelling facilities are not widely available at the moment, the BMW CleanEnergy vehicles are fitted with a petrol tank in addition to the hydrogen tank. If one of the tanks is empty, the vehicle automatically switches to the other. This what is known as bivalent and it is the decisive advantage for the fast introduction of hydrogen vehicles. BMW 745h study, built in 2001, illustrates what is possible: a dynamic bivalent 4.4-litre 8-cylinder-V-engine for liquid hydrogen or petrol. The performance figures are convincing: output 135 kW and a top speed of 215 km/h (135 mph) at a range of approx. 300 km (180 mls) in hydrogen drive plus 650 km (400 mls) in petrol mode. Hydrogen in the internal combustion engine - this is the future. Ligner vertfall på en bil da...
c_ellef Skrevet Desember 3, 2004 Skrevet Desember 3, 2004 Hydrogenbilene blir bare helt rå. Bare litt bekymret for eksplosjonsfaren, lurer på hvordan de skal løse det 2/3 av lufta inneholdr hydrogen, så det blir nok av drivstoff
Gunnar Skrevet Desember 3, 2004 Skrevet Desember 3, 2004 Den der er sikkert jævli stabil i 240 km/t! hehe... Ser ut som en frisk bris kan velte en sånn en.. De påstår faktisk at den er mer stabil enn de fleste sportsbiler. Har sannsynligvis masse tunge batterier helt nede i gulvet. Video fra AutoX med en slik: http://www.commutercars.com/images/theater/marinaAutocross/marina.mpg Merkelige biler ihvertfall.
BalleKnalle Skrevet Desember 3, 2004 Forfatter Skrevet Desember 3, 2004 Hydrogenbilene blir bare helt rå.Bare litt bekymret for eksplosjonsfaren, lurer på hvordan de skal løse det 2/3 av lufta inneholdr hydrogen, så det blir nok av drivstoff Tror de bruker vann(H2O) som hydrogen kilde. Hydrogenet blir elektrisk spaltet fra oksygenet. Og overfører denne energien til hydrogenet. Hydrogenet blir da en energi bærer, ikke energi kilde. Når du da fyller hydrogen på stasjonen vil det i motoren forbrenne med oksygen fra luften og energien som da blir frigjort driver motoren.Vi vil få et avfalls stoff som er vann (ganske miljøvennlig)
cmn Skrevet Desember 3, 2004 Skrevet Desember 3, 2004 De påstår faktisk at den er mer stabil enn de fleste sportsbiler. Har sannsynligvis masse tunge batterier helt nede i gulvet. Det er vel som X-files. Du tror det ikke før du får se det!...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå